اجتماعی چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه فرهنگ و هنر

‌روایت رهبر انقلاب از قدیمی‌ترین دست‌نوشته امام خمینی(ره) درباره قیام لله

۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳، قدیمی‌ترین سند تفکر انقلابی امام(ره)، به قلم ایشان نوشته شد که دست‌نوشته‌ای از آن را مشاهده می‌کنید.

‌روایت رهبر انقلاب از قدیمی‌ترین دست‌نوشته امام درباره قیام للهبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان درس و عبرت -روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان- به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه، دست‌نوشته‌ای از قدیمی‌ترین سند تفکر انقلابی امام خمینی(ره) به قلم ایشان را منتشر کرد.

گفتنی است؛ رهبر کبیر انقلاب در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ شمسی اولین بیانیه سیاسی خود را نگاشتند و در آن به ارائه دیدگاه‌های خود در رابطه با موضوعات مختلف پرداختند.

مطلب منتشر شده در این صفحه اینستاگرام به شرح زیر است:

۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳، قدیمی‌ترین سند تفکر انقلابی امام(ره)، به قلم ایشان نوشته شد. یادداشت «قیام لله» که امام خمینی در این نوشته، با مبنایی عرفانی، آحاد جامعه را به خیزش علیه حاکمان ضداسلامی دعوت می‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره این دست‌نوشته می‌گویند:

«این آیه، مد نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا للَّه». سالها پیش، نوشته‌ی ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیری را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتی، این نوشته را که در صندوقچه‌یی گذاشته بود و تقریباً در گوشه‌یی از خانه‌اش مخفی کرده بود، آورد و باز کرد و نوشته‌ی امام را که در سالهای دهه‌ی بیست نوشته بودند «قیامِ‌للَّه»،به من نشان داد.

اصلاً محور حرف در نوشته‌ی ایشان، قیامِ‌للَّه بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانه‌ی ایشان، این قیامِ‌للَّه را در آن دوران – که تازه از اختناق رضاخانی بیرون آمده بودند – بر کارهایی که به نظر شریفشان میشد انجام بدهند و باید افراد انجام میدادند و احساس مسؤولیت میکردند، منطبق ساخت.۱۳۶۸/۱۱/۰۹‌

‌روایت رهبر انقلاب از قدیمی‌ترین دست‌نوشته امام درباره قیام لله

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x