اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مهدی اعیان منش : مرکز فرآوری ماهیان خاویاری در استهبان به ظرفیت ۳ تن مجوز فعالیت گرفت

مهدی اعیان منش  : مرکز فرآوری ماهیان خاویاری در استهبان به ظرفیت ۳ تن مجوز فعالیت گرفت

 مدیر جهاد کشاورزی استهبان اعلام کرد: مجوز راه اندازی یک مرکز استحصال فیله و گوشت ماهیان خاویاری به ظرفیت ۵۰ تن و همچنین فرآوری خاویار به ظرفیت ۳ تن در این شهرستان صادر شده است.

مهدی اعیان منش سه شنبه در گفت و گو با  خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،  افزود: این مرکز نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری فعال در جنوب کشور خواهد بود و می تواند بزودی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان ماهیان خاویاری در فارس، نبود مرکز استحصال خاویاری است و پرورش دهندگان این گونه آبزی در این منطقه ناچارند برای استحصال خاویار، ماهی‌های خود را به شمال کشور منتقل کنند که این کار علاوه بر هزینه‌های سنگین حمل و نقل باعث افت کمی و کیفی تولیدات آن‌ها می شود که با راه اندازی این مرکز استحصال، بزودی این مشکل برطرف خواهد شد.
اعیان منش گفت: استان فارس از استان‌های پیشرو در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استخر پرورش ماهی است و در حال حاضر سالانه بیش از ۲۵۰ کیلوگرم خاویار و ۸۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در این استان تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان ادامه داد: استخر پرورش ماهی خاویاری در شهرستان استهبان با ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلوگرم خاویار و ۴۵ تن گوشت ماهی خاویار یکی از بزرگترین استخرهای پرورش این نوع ماهی در استان های غیر ساحلی کشور است.
اعیان منش اظهار داشت: از ۲۷ گونه ماهی خاویاری در دنیا، ۵ گونه اوزن برون، قره برون، فیل ماهی، شیپ و استرلیاد در این شهرستان پرورش داده می‌شود.
وی افزود: با فرهنگ سازی های انجام شده تقاضای مردم برای مصرف آبزیان به ویژه ماهی خاویاری توسعه یافته و لازم است تولید و عرضه مطابق خواسته های مردم باشد.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

روح اله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x