استان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فارس فرهنگ و هنر

امام جمعه استهبان : پخش مستند صدا و سیما سیاه نمایی و تحریف واقعیات است

امام جمعه استهبان :

پخش مستند صدا و سیما سیاه نمایی و تحریف واقعیات است

حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج مصطفی خاوری اصطهباناتی امام جمعه استهبان در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در استهبان گفت: پخش مستند صدا و سیما آن گونه به مخاطب القاء می کند که گویی مردم استهبان چندان به حضور در مساجد تمایل ندارند، در حالی که این گونه نیست و مردم استهبان چون گذشته پر رونق و پرشور در مساجد حضور می یابند و پخش این برنامه در رسانه ملی سیاه نمایی و تحریف واقعیات است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،  خاوری گفت: تمامی دستگاه های فرهنگی ملزم هستند برای رفع این ظلم بزرگ به شهرستان قرآنی استهبان تلاش نمایند.

شایان ذکر است چندی قبل مستندی با عنوان خطر انقراض درختان گردو از شبکه مستند سیما پخش گردید و در آن مواردی طرح شد که به زعم بسیاری با واقعیات موجود منافات دارد و اشاره امام جمعه استهبان به این برنامه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان در ادامه این نشست تشکیل جلسات کانون های فرهنگی هنری مساجد نقطه عطفی برای رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: تبادل تجربیات در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کند..

امید کیامرث مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان هدف از تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را گسترش فرهنگ و هنر اسلامی و حفظ آرمان ها و ارزش های معنوی دانست و گفت: با بهره گیری از آموزه های دینی و اخلاقی و با استفاده از زبان هنر میتوانیم بیشترین تأثیر را در حوزه های فرهنگی، هنری و مذهبی شاهد باشیم و این امر می تواند به پویایی این مراکز فرهنگی کمک شایانی داشته باشد.

کیامرث وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوهای دستگاه های فرهنگی و هنری خواند و بیان داشت: ظرفیت خاص کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند زمینه ساز تقویت و ترویج فرهنگ اصیل و ماندگار در حوزه های دینی و مذهبی جامعه گردد.

دهقانی معاون و مسئول فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس نیز در این جلسه از همکاری و تعامل سازنده ی  کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان با ادارات و پایگاه های بسیج قدردانی کرد و افزود: این انتظار وجود دارد همانگونه که مساجد در صدر اسلام جریان ساز بوده اند، مسئولین  کانون های فرهنگی هنری نیز به گونه ای عمل نمایند تا با انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و… در مساجد جریان ساز باشند.

وی برخی از الگوهای جهادی مانند در اختیار گرفتن اراضی کشاورزی به جهت اینکه دارای توجیه اقتصادی هستند را برای کانون های مسجد مناسب ارزیابی کرد و تشویق به وقف  را در اداره امور مساجد راه گشا دانست.

گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان استهبان با حضور امام جمعه، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون و مسئول فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان و تعدادی از مسئولین در استهبان برگزار شد.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

روح اله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x