استان جنوب فرهنگ و هنر

بانوی هنرمند شیرازی  : با هنر جانی دوباره گرفته ام و به ادامه زندگی مصمم تر هستم

بانوی هنرمند شیرازی  :

با هنر جانی دوباره گرفته ام و به ادامه زندگی مصمم تر هستم

زیبا مهرعلی زاده هنرمند شیرازی در حالی که با بیماری سرطان مقابله میکند امید خود را به زندگی از دست نداده و میگوید: هر چند با بیماری دست و پنجه نرم میکنم اما  امیدم به زندگی را ازدست نداده ام و حضور در عرصه هنر من را به زندگی امیدوار و مصمم  کرده است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز  زیبا مهرعلی زاده  که از تئاتر فعالیت هنری خود را آغاز کرده است به گفته خودش درحدود  ۲۰  سال است به صورت حرفه ای  وارد دنیای  بازیگری شده است.

او  که به گفته خودش سابقه حضور در ۹ تله فیلم را دارد میگوید:تله فیلم زیارت نخستین تجربه تصویری ام بود که در شیراز ضبط شد ضمن اینکه در آثاری چون دو خواستگار؛  نامه، به وقت طلاق؛ سرنوشت بد خط؛ سریال های شهرزاد، ماه و پلنگ و یلدا نیز  نیز حاضر بوده ام.

رویای شب نیمه تابستان؛ لیلی و  مجنون؛ نی در قصه مولانا و…  از جمله اجراهای تئاترهای این هنرمند شیرازی محسوب میشوند.

او  که معتقد است تعهد کاری مهم ترین شاخصه یک بازیگر است، بیان کرد:سر فیلم عروس بندر ساخته امیر معقولی در کنار یوسف تیموری و زهره فکور صبور  در بندرعباس مشغول بازی بودم که فرزندانم با من تماس گرفتند و گفتند  بیماری ات در مرحله ی حساسی است و نیاز است به شیراز مراجعت کنی، در آنجا خودم را بر سر یک دو راهی دیدم از یک طرف در قبال کارم  احساس مسئولیت میکردم، از طرفی سلامتی ام نیز برایم مهم بود پس از مدتی کلنجار رفتن با خودم به فرزندانم گفتم کارم در اولویت است، لذا  بعد از اتمام کار مراحل درمانم را پی گرفتم.

به باور زیبا مهرعلی زاده سینما تلفیقی از هنرهای مختلف است و یک بازیگر خوب می بایست بیان و بدن مناسبی داشته باشد ضمن اینکه  فراگیری اسب سواری و شنا نیز برای یک بازیگر الزامی است.

او می گوید: مجری گری؛ طراحی لباس و طراحی گریم و صداگذاری نیز کار میکنم چرا که معتقدم یک بازیگر موفق می بایست بر تمام مولفه های بازیگری اشراف داشته باشد..

این هنرمند به حمایت همه جانبه خانواده اش اشاره  کرد و گفت:  هر چند زمانی که ازدواج کردم سن و سال چندانی نداشتم اما ازدواج مانع پیشرفتم نشد و با وجود داشتن فرزند علاوه بر ادامه دادن تحصیلاتم، در عرصه هنر نیز حاضر شدم… و از این بابت بسیار خرسندم.

 

این بانوی هنرمند که به گفته خودش بازیگری هم تدریس میکند و داور جشنواره های تئاتر استانی نیز بوده است، از نادعلی شجاعی؛ اصغر زیبایی نژاد؛ علینقی رزاقی و  کاظم روزی طلب به عنوان اساتید خود یاد میکند و خود را مدیون این افراد میداند..

این هنرمند معتقد است:شیراز از ظرفیت ویژه ای در بازیگری برخوردار است و پتانسیل های زیادی دارد پس باید قدر استعدادهای جوان را دانست و حتی المقدور مانع مهاجرت شان شد.. همچنین لازم است مسئولان  و متولیان بویژه فرهنگ و ارشاد به عنوان پدر معنوی هنرمندان  از هنرمندان حمایت کنند..حمایتی که دست کم تا امروز ملموس نبوده است.

او گفت:چرا حتی یک تماس خشک و خالی با منی که با وجود اینکه شیمی درمانی و پرتو درمانی فعالیت هنری ام را رها نکرده ام از سوی مسئولان و متولیان گرفته نشد؟!!

او در ادامه صحبت های خود به مشکلات بازیگری در شیراز اشاره کرد  و گفت:متاسفانه برخی افراد سودجو  به صرف داشتن یک دیالوگ کوتاه در یک فیلم خود را فیلمساز میدانند و برای خودشان آموزشگاه بازیگری تاسیس کرده اند و از هنرمندان جوان اخاذی می کنند، در حالی هیچ گونه سابقه ی هنری ندارند

او گفت: باید نظارت بیشتری در این حوزه به عمل آید و جلوی فعالیت این افراد را گرفت.

زیبا مهرعلی زاده در خاتمه از حمایت همسر و خانواده اش تشکر کرد و بیان کرد:فیلم سینمایی کادیلاک ساخته یعقوب مقدم فعالیت بعدی من است  و در این پروژه علاوه بر بازیگری به عنوان عوامل مختلف نیز حاضر هستم، اثری که به زودی جلوی دوربین می رود..

روح اله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x