وزیر کار: سال ۱۴۰۰ کسری صندوقهای بازنشستگی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
سیدصولت مرتضوی روز گذشته در آیین تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمانهای امام راحل به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: آن روزی که دولت سیزدهم اقتصاد کشور را تحویل گرفت، وضعیت نامطلوب بود و برخی شخصیتهای اقتصادی میگفتند دولت صندوق خالی تحویل گرفت اما ما صندوق خالی که نه، بلکه صندوقی به روایت آمار بانک مرکزی با هزار و ۱۰۰ همت بدهی تحویل گرفتیم.وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ کسری صندوقهای بازنشستگی ما حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز دولت نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه را به صورت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت میکند.وی افزود: یکونیم سال از عمر دولت گذشته و رشد نیم درصد منفی اقتصادی به رشد مثبت ۳ رسیده است؛ هدفگذاری ما رشد ۸ درصدی است و با همت شما کارگران به این رشد میرسیم.مرتضوی خاطرنشان کرد: رشد تولید در دستور کار است و اقدامات مهمی انجام شده و در همین وزارت کار در عرصه تولید فولاد، سیمان، دارو و مواد پتروشیمی و لبنی رشد بالای ۵۰ درصد داشتیم.
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*
