اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان مناطق محروم/ لزوم توجه به تمام ساحت‌های سند تحول بنیادین در پایگاه های مطالعاتی

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان مناطق محروم/ لزوم توجه به تمام ساحت‌های سند تحول بنیادین در پایگاه های مطالعاتی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان پایگاه مطالعاتی نوروزی آیت‌الله ادیب ناحیه ۴ شهر اصفهان، ضمن تبریک آغاز سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از همکارانم در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و نیز مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۴ که با فراهم کردن این فضا، فرصت مطالعه در محیطی امن و آرام را برای دانش‌آموزان فراهم کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در ایام نوروز، با توجه به رفت‌وآمدهای مکرری که وجود دارد و دید و بازدیدهایی که انجام می‌شود، حضور در پایگاه مطالعاتی می‌تواند فضای مناسبی را برای مطالعه و توجه به درس فراهم کند.

کاظمی بیان داشت: توصیۀ وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان همواره توجه به درس و ساحت علمی و فناوی، در کنار توجه به پنج ساحت دیگر تربیتی است؛ چرا که اگر روح و بدن سالمی نداشته باشیم، نمی‌توانیم چندان به مسائل علمی توجه کنیم و این موضوع، برای دختران دانش‌آموز که مادران فردای ایران اسلامی هستند از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آیندۀ ایران اسلامی، با وجود شما دانش‌آموزان و باوری که نسبت به خودتان دارید، روشن است؛ سکان مسئولیت‌های مهم کشور روزی به دست شما سپرده خواهد شد و باید مهارت‌های لازم برای این مسئولیت‌پذیری را در همین دوره کسب کنید.

وی توجه به دانش در کنار دیگر شایستگی‌ها را مسئولیت امروز دانش‌آموزان دانست و ابراز کرد: ما نیز به عنوان خدمتگزار شما وظیفه داریم فرصت مطلوب آموزشی و زمینۀ عدالت آموزشی را فراهم کنیم که تغییر سبک پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجۀ کنکور در همین راستا انجام شد.

کاظمی اذعان کرد: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است، چرا که دانش‌آموزانمان در مناطق کم‌تربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر ۱۰۰ بین ۱۵۰ درصد تا ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده، همچنین در کنکور اخیر منطقه‌ای که تاکنون قبولی رشتۀ پزشکی نداشته، به این موفقیت رسیده است.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در پویش جهاد علمی زمینۀ آموزش آنلاین بهترین دبیران تهران را که در دبیرستان ماندگار البرز مشغول تدریس هستند، فراهم کردیم؛ این طرح در سال گذشته منحصر به دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم و یادزهم مدارس شبانه‌روزی بود اما امسال امکان دسترسی به این محتواها برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دانش‌آموزان بتوانند از این فضای مناسب و مباحث مختلف علمی و مشاوره‌ای درنظر گرفته شده، نهایت استفاده را ببرند و در کنار آن به مباجث اعتقادی نیز توجه داشته باشند چرا که توکل به خداوند متعال، امیدآفرین است و ما را به موفقیت می‌رساند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x