اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی

آخرین نشست انجمن شاعران جوان استان اصفهان درسال ۱۴۰۲ با عنوان ” به استقبال بهار” برگزارشد 

آخرین نشست انجمن شاعران جوان استان اصفهان درسال ۱۴۰۲ با عنوان ” به استقبال بهار” برگزارشد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوزخرین نشست انجمن شاعران جوان استان اصفهان درسال ۱۴۰۲ با عنوان ” به استقبال بهار” باحضور جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و شاعران استان روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه در سال همایش های فرهنگسرای اندیشه برگزارشد.

در این نشست مهرناز آزاد موسس و دبیر انجمن شاعران جوان استان اصفهان باتشکر از حضور شاعران نونهال، نوجوان، جوان و فرهیختگان و پیشکسوتان در جلسات کارگاهی و نقد و بررسی این انجمن در طول یکسال گذشته عنوان نمود:

این انجمن علاوه بر برگزاری جلسات هفتگی بصورت مرتب در طول یکسال گذشته ،  ۶ همایش بشرح زیر را نیز برگزار کرده است .

 – همایش” آب و آیینه “ویژه برنامه ی، هفته نکوداشت اصفهان ۵ / اردیبهشت ماه/ ۱۴۰۲

 – همایش “نسیم کرامت” ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت ۹ /مرداد ماه/ ۱۴۰۲

 – همایش “چهل سال  چهل غزل”  رونمایی از کتاب رضا خیری  اول /شهریور ماه/ ۱۴۰۲

 – ویژه برنامه “شب یلدا” به همراه رونمایی از پوستر جشنواره ادبی “کتاب همتا”  ۲۸/ آذرماه /۱۴۰۲

 همایش و ویژه برنامه “تولدی دیگر” به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس انجمن شاعران جوان استان اصفهان به همراه جشن تولد جوان‌ترین شاعر انجمن “طاها امینی ۱۰ ساله”  ۲۶ /دی ماه/ ۱۴۰۲

 ویژه برنامه ” به استقبال بهار”  ۱۵/ اسفند ماه/ ۱۴۰۲ 

از جمله فعالیت های دیگر این انجمن درسال ۱۴۰۲

 -برگزاری جشنواره “سلمان فارسی “که کار خود را در تیر ماه، آغاز و از پوستر آن در  دوم شهریورماه در کتابخانه” سلمان فارسی” واقع در خیابان جی رونمایی و در  ۵ /دی ماه /۱۴۰۲ کارنامه آن با اعلام منتخبین جشنواره به پایان رسید.

 – برگزاری جشنواره ادبی” کتاب همتا “ که از ابتدای  آذر ماه ۱۴۰۲ کارخود راآغاز و رونمایی پوستر آن در ۲۸ آذر ماه انجام و جمع آوری آثار تا پایان بهمن ماه ادامه داشت و همکنون داوران‌ درحال بررسی آثار رسیده به جشنواره هستند.

کارگاه های عروض و قافیه و آرایه های ادبی این انجمن نیز با تدریس خوب دکتر محمد ابراهیم شایان از اساتید برجسته حوزه ادبیات در استان از اول / مردادماه/ ۱۴۰۲ تا پایان سال بصورت هفتگی ادامه داشت.

آزاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز گذشته یعنی ۱۴ اسفندماه روز نیکوکاری بود که من به آن روز مهربانی می گویم چون انسانی که مهربان ‌نباشد نمی تواند نیکوکارباشد.هرجا لبی خندید، اشک شوقی ریخت، قلبی به تپش افتاد، آرزویی برآورده شد، شوقی شکل گرفت، دعایی سرداده شد، ونیازمندی بی نیاز شد وتو عاملش بودی مهربانی اتفاق افتاده است.

بنابراین همه ما به عنوان یک انسان در هر جای این کره خاکی که زندگی می کنیم بدانیم بخش بزرگی از رسالت ما و تولد ما وآفرینش ما به جا گذاردن آثار مهربانی  است که پس از ما خودش وتاثیرش ابدی و در تاریخ حیات هر بشری ثبت خواهد شد. 

وی درپایان با اشاره به اینکه، نوروز، کهن‌ترین و شاید زیباترین جشن ملی ما ایرانیان است گفت: هر سال با فرارسیدن بهار و تحول طبیعت، نوروز است که قلب‌ها را با امید و شادمانی می‌آکند.این جشن باستانی که ریشه‌هایش به دوران هایی بسیار دور از تاریخ و آیین‌های کهن ایرانیان بازمی‌گردد، نمادی است از تجدید حیات و شکوفایی دوباره‌ی طبیعت.

نوروز، جشن باستانی و دیرینه‌ی ما ایرانیان، نه تنها آغازی دوباره برای طبیعت است، بلکه فرصتی است برای تازه شدن دل‌ها و روابط ما با یکدیگر، زمانی برای رویاها و دستاوردهای جدید، پیشاپیش برای همه مردم درتمام جهان در سال نو  سلامتی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و عشق  آرزو می کنم. 

الهه کمالی مدیر روابط عمومی انجمن نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که جشنواره کتاب همتا در حال حاضر در چه وضعیتی قراردارد گفت: برگزاری جشنواره ادبی” کتاب همتا ”  از ابتدای  آذر ماه ۱۴۰۲ کارخود را آغازنمود و رونمایی پوستر آن در ۲۸ آذر ماه انجام گرفت و جمع آوری آثار تا پایان بهمن ماه ادامه داشت و همکنون داوران ‌درحال بررسی آثار رسیده به جشنواره هستند.

وی افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار وجمع آوری کلیه آثار رسیده ۶۲ نفر با ۳۶۳ اثر از استان های اصفهان ، خوزستان، مشهد، البرز، لرستان،همدان،چهارمحال بختیاری،گلستان، زنجان، در جشنواره کتاب همتا شرکت نموده اند. که آثار آنها پس از مهلت یاد شده کد بندی  شده است و از ۱۵ اسفند به صورت فایل برای داوران جهت بررسی ارسال گردیده است.

ما امیدواریم باتوجه به برخورد نمودن با پایان سال و عید سعید نوروز نهایتا در پایان فروردین‌ماه بتوانیم لیست نهایی منتخبین برای حضور آنها در کتاب همتا را به دست آوریم. 

در آخرین نشست انجمن شاعران جوان ،شعر خوانی شاعران به شرح زیر انجام گرفت:کیهان ژولیده، حمیده اسدی، داوود عبداللهی،سید محمود رضوی، سید مجتبی شجاعی، آقای طهماسبی، اکبر امینی ،روح الله صابری، صفورا صفرزاده، زهرا شیخی، سهیلا زمانی، مجتبی بردیامهر، هادی نوربخش، آرمین اکبری،مهناز بقایی، نوشین خاتون آبادی، مصطفی عرفانی، رویا باقری، فاطمه باقری،مرادی.

و همچنین  اجرای برنامه توسط شاعرنوجوان طاها امینی همچنین نقاله خوانی نونهال نازنین خرسندی و سخنرانی استاد محمدرضا لطیفی و دکتر محمد ابراهیم شایان و اجرای خوب وحیدعبداللهی بودیم.

لازم به توضیح است انجمن شاعران جوان استان اصفهان با هدف تربیت نسل نوجوان وجوان در حوزه شعر و ادبیات داستانی اصیل ایران در سال ۱۳۷۸ پا به عرصه وجود گذاشت و ۲۴ بهار از تولدش می گذرد و در این مدت با برگزاری دهها همایش، جشنواره و هزاران ساعت کلاس های کارگاهی و نشست های نقد وبررسی  توسط اساتید مجرب استان ، توانسته است نوجوانان وجوانان بسیار زیادی را در حوزه شعر و داستان تربیت و به جامعه ادبی تقدیم کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x