اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی

آیین آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت  در روز درخت کاری دراصفهان برگزارشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛ آیین آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت  در عرصه‌های شهری به‌ همراه آغاز عملیات احداث باغ مشاهیر سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات دبیرستان شهدای ادب با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان، فرهیختگان و هنرمندان با شعار “جای خالی را با درخت پرکنیم ” برگزارشد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در آیین آغاز کاشت ۱۱۰هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری بیان داشت:ما مدیران شهری وظیفه داریم حال خوب و زیست مناسب در شهر را به مردم هدیه بدهیم و کاشت درخت در شهر با این رویکرد صورت می‌گیرد.

مجید عرفان‌منش با بیان اینکه بهبود زیست در اصفهان با شعار «جای خالی را با درخت پر کنید»گفت: با توجه به آلودگی هوای اصفهان، ما وظیفه خود می‌دانیم فضای مناسبتری را برای زیست شهروندان فراهم کنیم و یکی از راهکارهای جهانی در این خصوص ایجاد فضای سبز است.

وی افزود: در طرح تفصیلی شهر اصفهان زمین‌هایی با کاربری فضای سبز تعریف شده که امسال با شعار «جای خالی را با درخت پر‌کنید» تصمیم گرفته شد در جاهایی که آب و‌ زمین مناسب موجود است، درختان جدید کاشته شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:در حال حاضر چند عرصه بزرگ فضای سبز از جمله باغ مشاهیر، پارک سودان و پارک پرتو در آستانه کلنگ‌زنی است و در سال آینده شاهد اجرای این پروژه‌ها خواهیم بود.
وی در پایان افزود، از  امروز که روز ملی درختکاری است، با نام مقدس حضرت علی (ع) ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان کاشته خواهدشد.

دکتر علی نیکبخت دانشیار گروه علوم باغبانی  دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با عنوان‌ نمودن اینکه فضای سبز پدافند غیر عامل دراصفهان محسوب می شود گفت:  در حال حاضر در اصفهان حدود ۴ میلیون درخت وجود دارد که ارزش خدمات رسانی به آنها بالغ بر ۲۲هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: درحال حاضر  اصفهان یک اقلیم خشک است. به همین دلیل باید به فکر کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران در این شهر باشیم.واقعیت این است که اصفهان یک شهر ورشکسته است لبریز از آلاینده های صنعتی و در نبرد با بحران بی آبی اصفهان در ۴ سال گذ شته ۴ درجه گرمتر شده و تعداد زیادی از درختان مان را از دست داده ایم.
نیکبخت در ادامه پیشنهاد نمود:

  • سرانه فضای سبزمان کم است یعنی بجای
    ۵۰ متر مربع فضای سبز ۲۶ متر مربع داریم که باید آن را افزایش داد.
  • جلوگیری از تولید  آلاینده ها
  • پیگیری احیای بستر زاینده رود
  • تخصیص آب به تمام مجموعه های که فضای سبز دارند
    و حمایت مالی و تشکیلاتی به مراکزی که دارند فضای سبز ایجاد می کنند.

مهندس بخشیان مشاور پروژه باغ مشاهیر نیز با توضیح پروژه باغ مشاهیر گفت:دراین باغ ۶۰ نفر از مشاهیر برای معرفی  انتخاب شده اند، از ابن سینا تا ملاصدرا، شیخ بهایی و بقیه مشاهیر، ایده اصلی برمبنای باغ ایرانی در چهار دوره پایتختی اصفهان  طراحی شده است، که آخرین دوره آن مربوط به دوره معاصر است که اصفهان به عنوان  پایتخت فرهنگ و هنر به جهان معرفی شده است و کاربری آن خانواده محوری است.

رئیس شورای اسلامی  شهر اصفهان  مهندس محمد نور صالحی نیز در بخشی از سخنانش، از مسئولین و مدیران استان  خواست  بروند به سمت حل مشکلاتی که سایر کارشناسان راجع به آنها صحبت کردند.
نبود آب کافی
کمبود فضای سبز
و آلاینده ها
ایشان افزود:جریان پایدار آب زاینده رود عمده ترین نیاز و درخواست  مردم از مسئولان است.
حفظ فضای سبز موجود و گسترش آن
وی افزود: باغ مشاهیر باید هرچه  زودتر به بهره برداری برسد. بهره برداری ازاین پروژه حدود دوسال طول خواهد کشید و یکی از بزرگترین باغ های ایرانی خواهد شد. باغی با فضای سبز، فضاهای گردشگری و فضاهای تفریحی وفرهنگی برای شهروندان.
درپایان جلسه از تعدادی از باغبانان نمونه شهر اصفهان تقدیر به عمل آمد.
پس از مراسم در پارک شهید رجایی اصفهان کاشت ۱۱۰ هزار درخت آغازشد

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x