اجتماعی استان تصاویر سیاسی کرمان

جنگ، خاله بازی نیست!

جنگ، خاله بازی نیست!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

از دقایق ابتدایی حادثه تروریستی در کرمان، طبق معمول عده‌ای که خود را نخبه دانشگاهی می‌دانند، با سرزنش خودی‌ها ( نهادهای تصمیم‌ساز نظامی_امنیتی) بدون حتی محکوم کردن ترور و تروریست، هیجان را در سطح جامعه غالب کردند.
با ادبیاتی کودکانه، عباراتی همچون «نزنی، می‌خوری»، بکار بردند که گویی جمهوری اسلامی، در این سال‌ها منفعل بوده است. «ما» زدیم که حالا خوردیم! از سال ۱۳۵۷، ده قدم پیش رفته‌ایم و پنج قدم به عقب! از سال ۵۷ پیشروی کرده‌ایم، طرف مقابل را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌ایم و در ۱۵ مهر در طوفان‌ الاقصی، ضربه سنگینی به گیج‌گاه او زده‌ایم.
زدنِ او به دلیل خوی وحشی‌گری و عملگرایانه‌اش، سر و صدای زیادی بپا می‌کند، قلب‌ها را جریحه‌دار می‌کند و توده را به هیجان در می‌آورد. زدنِ او تاکتیکی است و صرفا برای جو سازی و مرهم کمی برای زخم عمیقی که خورده است. اما زدنِ ما بلند مدت و آرام ولی ساختار برانداز است. ما، چهل است که خودمان شبکه گفتمانی و مبارزاتی را در سطح جهان ساخته‌ایم اما او، میراث خورِ تمدن چهارصد پانصد ساله غرب است!
جنگ، خاله بازی نیست. دعوای خانوادگی نیست. گاهی باید آهسته و پیوسته رفت و گاهی باید شلوغ کرد! گاهی صبر و گاهی شتاب! حقارت را جایگزین اقتدار نکنیم!
در چنین شرایطی باید فضای عمومی را بجای پر کردن احساس ضعف و ناتوانی، احساس اقتدار و سرزنش مقابل به اوج رساند! ملت ایران در این سال‌ها، اعتماد بنفس خود را از دست داده است. خود را همیشه در حال شکست می‌بیند. خوار و حقیر می‌بیند. وقتی شما برای دیده شدن، جملات اقتدار آمیزی مثل «از زائرانت هم می‌ترسند» را زیر سوال می‌بری و احساس تحلیل‌گر بودن می‌کنی، عده‌ای تهِ دلشان خالی می‌شود و فضای اقتدار به حقارت بدل می‌شود!
قطعا از زائران شهید سلیمانی می‌ترسند و تشکیل چنین اجتماعی، آن‌هم چهار سال پس از حادثه، تاثیرات اجتماعی و پیش‌برنده‌ای برای جامعه دارد. اگر چنین نبود، در بانک اهداف رژیم نبود!
کار چه گروهی است؟!
چند خبر را کنار هم بگذاریم؛
در متن‌ها و حرف‌های اسراییلی‌ها، چیزی که پررنگ بوده، انجام عملیات توسط گروه داخلی عنوان شده است!
نوع ترور مهم است؛ انتحاری! داعش مسئولیت آن را نپذیرفته!
در بیانیه رهبری برای پاسخ به این ترور، اصطلاح « دستهای آلوده به خون بیگناهان و مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند» اهمیت دارد.
قطعا اسراییل از جمله مهم‌ترین دست‌های آلوده به خون است، اما آیا مغز‌های مفسد و شرارت‌زا، اشاره به گروه داخلی است؟! چه گروهی است که مغزهای شستشو داده شده عقیدتی دینی دارد؟!
داعش، شاخه خراسان با تاخیر نزدیک به سی ساعت، مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفته است.
عجیبه!

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x