اجتماعی استان بین الملل تصاویر دین و اندیشه سیستان و بلوچستان فرهنگ و هنر

راهپیمایی پرشور امروز مردم ولایت مدار زاهدان در حمایت از کودکان و مردم مظلوم غزه + فیلم

راهپیمایی پرشور امروز مردم ولایت مدار زاهدان در حمایت از کودکان و مردم مظلوم غزه + فیلم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛ از زاهدان ؛ راهپیمایی پرشور مردم ولایت مدار زاهدان؛ در میدان آزادی این شهر؛ در مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
این تجمع بزرگ مردمی صبح شنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۹ صبح در میدان آزادی هم‌زمان با سراسر کشور در حمایت از مردم مسلمان و کودکان مظلوم غزه برگزار گردید.


تجمع مردمی حمایت از مردم مظلوم غزه در بیش از ۶۰ نقطه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان و از جمله زاهدان برگزار شد.
تجمع حمایت از کودکان غزه در آستانه بیستم نوامبر و روز جهانی کودک، پس از گذشت اربعین عملیات طوفان‌الاقصی و شهدای غزه با شعار محوری حمایت جهانی از کودکان مظلوم فلسطینی در استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.مردم ولایت مدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ؛ هم‌صدا با مردم مسلمان دنیا فریاد آزادی قدس سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.
در این راهپیمایی عظیم مردم ولایت مدار زاهدان ؛ هم‌زمان با مردم عدالت‌طلب سراسر جهان با شعار محوری حمایت جهانی از کودکان فلسطینی در سراسر ایران اسلامی از جمله در زاهدان شرکت کردند.
در این راهپیمایی برنامه‌های متنوع و غرفه‌های فرهنگی در کنار این تجمع اعتراضی،‌ توسط نهاد های فرهنگی ایجاد شده بود؛ که مورد توجه کودکان و دانش آموزان قرار گرفت.


مردم عدالت طلب زاهدان ؛ با سر دادن شعارهایی علیه بمباران بیمارستان‌ها و کشتار بی‌رحمانه کودکان فلسطینی در نوار غزه جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
در پایان این راهپیمایی عظیم، قطع نامه ای قرائت و توسط مردم ولایت مدار زاهدان با تکبیرهای خود از این قطعنامه حمایت و خشم خود را نسبت به رژیم کودک کش صهیونیستی نشان دادند.

بر اساس این گزارش، در سراسر کشور و در استان سیستان و بلوچستان قشرهای مختلف مردم میهن عزیزمان از جمله بسیجیان، هنرمندان، شاعران، دانش‌آموزان، مادران، کودکان، اقلیت‌های مذهبی، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه، اصحاب رسانه و سایر گروه‌ها از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون با برپایی مراسم و تجمع‌های مختلف جنایات ضد بشری رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کرده‌اند و خواستار توقف حملات بی‌امان این رژیم به باریکه غزه از جامعه جهانی شده‌اند.
بنا بر خبرهای رسیده از مقامات فلسطینی در غزه، از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم غزه شهید شده‌اند که۶۴۷۱ نفر از آن‌ها، کودک هستند.


همچنین طی حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه و ممانعت از ورود سوخت به این منطقه، تعدادی از کودکان نارس نیز که در دستگاه‌های مخصوص قرار داشتند به علت قطع انرژی به شهادت رسیده‌اند.
وزارت بهداشت غزه در آخرین خبرها اعلام کرده است که از ۳۵ بیمارستان موجود در غزه، فعالیت ۲۵ بیمارستان به دلیل کمبود سوخت یا تخریب بر اثر بمباران‌ها، متوقف شده است؛ همچنین ۲۰۲ نفر از کادر درمان، ۳۶ نفر از تیم دفاع شهری و بیش از ۲۰۰ نفر از مجروحان تیم درمانی به شهادت رسیده‌اند.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x