اجتماعی استان اصفهان مرکزی

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی زرین در نگارخانه عیسی بهادری

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی زرین در نگارخانه عیسی بهادری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز: نمایشگاه گروهی نقاشی زرین در نگارخانه عیسی بهادری در هنرستان هنرهای زیبای پسرانه اصفهان با مدیریت ساناز صمصام شریعت و با آثار ۲۱ نفر از نقاشان استان اصفهان آغاز به کار کرد.

پدیده  متین نیا که متولد ۱۳۷۳ و دانشجوی رشته نقاشی است در مورد چگونگی حضورش در این نمایشگاه گفت؛  ۴ سال است  نقاشی می کنم  و در حال حاضر دارم روی طراحی هایم کار می کنم.

وی افزود: تلاش می کنم با حضور در نمایشگاه ها و کسب تجربه از سایر نقاشان و تجارب آنها، همچنین کمک گرفتن از اساتید این فن  آناتومی را خیلی خوب و مثل نقاشان روسی یاد بگیرم.

وی با اشاره به اینکه  نقاشی های نوستالژی، منظور نقاشی از  خانه ها و بناهای قدیمی به مرور دارد از بین می رود و نقاشی های مدرن و پسا مدرن جای آنها را می گیرد ادامه داد: هدف من این است که بتوانم مانع، از بین رفتن این سبک نقاشی بشوم.

پدیده  متین نیا افزود: تجربه زندگی در منزل مادربزرگم این فرصت را به من داد تا بتوانم با حس خوب و خاطرات قشنگ آن خانه سنتی و زندگی بسیار سنتی آن نقاشی هایم حس و حال آن روزها را به خود بگیرد و با همان دنیای قدیم در سبک های جدید نقاشی از آن فضا های ‌کلاسیک بهره گرفته و کارهای تازه ای را به جامعه هنردوست تقدیم کنم. 

این نقاش جوان در ادامه با تاسف از ساخت و ساز های عمودی و آپارتمانی شدن زندگی مردم به جای زندگی در خانه های با صفای قدیمی گفت: هرچه این آسمان خراش ها بلند تر می شود آسمان مسدودتر می شود و مردم از دیدن این همه زیبایی در آسمان بی بهره می مانند.

وی با اشاره به قدرت خلاق نقاشی و فرصت هایی که نقاشان برای خلق آثار متفاوت هنری دارند گفت: تلاش می کنم علاوه بر استفاده از رنگ و بوم و قلم با چوب و پارچه و تلفیق  این ها با هم سبک جدیدی را در نقاشی یعنی آفریدن نوعی نقاشی برجسته ایده هایم را به سبکی خاص به مردم ارائه دهم.

فاطمه نره‌ای که متولد ۱۳۷۹ می باشد، در خصوص حضورش در این نمایشگاه گفت:طرح ارائه شده من در این نمایشگاه با موضوع نوستالژی و سبک ترکیبی از کلاژ و حجم و تصویرسازی است. 

این دانش‌آموخته رشته گرافیک نیز با بیان اینکه طرح هایم تاثیر گرفته از خاطرات کودکی است گفت: نام طرح ارائه شده من به این نمایشگاه هم دقیقا با همین نام یعنی “خاطرات کودکی” است  و این خاطرات بصورت برجسته و ترکیبی از نقش و طرح، تصویرسازی شده است.

نره ای در تعریف سبک طرحش گفت: تصویرسازی یا تصویرگری نوعی نقاشی روایی و بیان ایده و حس بدون متن است.

وی افزود: تصویرسازی یکی از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی است و به نوعی از اثر خلاقانهٔ تصویری گفته می‌شود که القاکنندهٔ تجسمی یک مفهوم یا روایت با فرم بصری است.

قابل ذکر است در این نمایشگاه آثار آذین استرکی، آزاده آهنی، پدیده متین نیا، رکسانا نکوئی شجاع، زهراقائدی، ژاله ملک، ساناز افتخار زاده، سحرخمسه، شیوامطیع، شیوا نجفی بیرگانی، فاطمه محرابی، فاطمه نره ای، فهیمه وردی، مجتبی داروئی، مرجان جان نثاری، مریم افشارجم، مریم جبروتیان، ملیکاقربانی، میتراجعفری، نیلوفرامیری و یاسمن حر به نمایش گذاشته شده است.

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی زرین در نگارخانه عیسی بهادری

این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ الی ۳۱ مردادماه از ساعت  ۱۶ تا ۱۹ آماده پذیرایی از علاقمندان می باشد.

مهرناز آزاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x