اجتماعی استان تصاویر

برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش تصادفات

برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش تصادفات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش تصادفات با مشارکت این پلیس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در آینده ای نزدیک خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به مزیت های زیادی که هوش مصنوعی در زندگی بشر دارد و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا در حال استفاده از آن برای پیشبرد امور خود هستند می طلبد که ما هم به سمت و سوی بکارگیری از این علم در ماموریت های خود پیش برویم.

وی افزود: به همین منظور صبح امروز جلسه ای با رئیس دانشکده رایانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد و عضو کنسرسیوم هوش مصنوعی کشور در سالن اجتماعات پلیس راهور استان اصفهان برگزار و در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در پلیس راهور و راه و همچنین استفاده از آن در زمینه کاهش تصادفات بحث و تبادل نظر شد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را استفاده از نظرات و ایده های کارشناسان و صاحب نظران در این خصوص عنوان کرد و اظهار داشت: پس از اعلام رسمی برگزاری کنفرانس طی فراخوانی مقالات علمی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در زمینه کاهش تصادفات را دریافت کرده و به بهترین ایده، طرح و مقاله جوایزی را اعطاء می کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: دنیا با سرعت و شتاب بیشتری به سمت استفاده از علوم جدید در زندگی بشر می رود و ما هم بایستی از این قافله عقب نمانده و برای اینکه بتوانیم خدمت رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم ناگزیر هستیم که به سمت استفاده از این علوم برویم و همگام با پیشرفت های جهان پیش برویم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ایده های مطرح شده در این کنفرانس براساس نیازمندی های پلیس اولویت بندی می شوند گفت: از ابزار هوش مصنوعی می توانیم در زمینه جرم شناسی و پیش بینی جرم، کمک تصمیم گیر پلیس، کنترل و تصویر برداری هوشمند ترافیک، آنالیز اطلاعات ، پاسخگویی تلفنی هوشمند و رفتارشناسی مجرم استفاده کنیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x