اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

راهکارهای جلوگیری از تصادف هنگام لغزندگی

راهکارهای جلوگیری از تصادف هنگام لغزندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

گرچه وضعیت خودرو و جاده و نزولات جوی در لغزیدن آن سهیم است ولی بدون تردید ، عامل اصلی آن خود راننده است و با رعایت نکاتی ساده اما مهم می تواند از بروز تصادف خودروی خود با خودروهای دیگر در هنگام لغزنده بودن سطح معابر جلوگیری کند.

این روزها که با آلودگی هوا، جرم گرفتن سطح آسفالت خیابان ها، ریزش نزولات جوی روبرو هستیم و گاهی اوقات نیز با حادثه ریخته شدن روغن در سطح آسفالت ها روبرو می شویم که به دلیل ناتوانی رانندگان و بی دقتی آنان شاهد بروز تصادف های زنجره ای، چرخیدن خودرو به دور خود و یاواژگونی و سقوط خودرو می شویم.

گرچه وضعیت خودرو و جاده و نزولات جوی در لغزیدن آن سهیم است ولی بدون تردید ، عامل اصلی آن خود راننده است .و با رعایت نکاتی ساده اما مهم می تواند از بروز تصادف خودروی خود با خودروهای دیگر در هنگام لغزنده بودن سطح معابر جلوگیری کند.

در رانندگی ۳نوع سُر خوردن وجوددارد که به دلیل سرعت بیش از حد خودرو و نامناسب بودن آن با وضعیت جاده و ترافیک،  شتاب زیاد (گاز دادن بیش از حد)، ترمز گرفتن و  نیرویی که در پیچ های جاده به لاستیک اعمال می شود و ترکیبی از دو حالت فوق رخ می دهند.

سُرخوردن چرخ های عقب در اثر کاهش چسبندگی آنها اتفاق می افتد. این حالت معمولاً در نتیجه سرعت بیش از اندازه و نیروی سرپیچ ها رخ می دهد. ممکن است شتاب خودرو و نیروی بیش از معمول ترمز نیز به این حالت کمک کند. این نوع لغزیدن به آسانی تشخیص داده می شود.

با کمی بی دقتی ممکن است خودرو هنگام پیچیدن کاملاً دور خود بچرخد. برای از جلوگیری از لغزش خودرو باید پا را از روی پدال گاز و ترمز بردارید و حرکت خود را با فرمان هماهنگ کنید.

وقتی خودرو در جهت نادرست حرکت می کند، عکس العمل طبیعی شما باید این باشد که با استفاده از فرمان آن را به مسیر صحیح برگردانید.سرخوردن چرخ های جلو نیز وقتی اتفاق می افتد که چسبندگی آنها کم شده باشد. در این حالت کنترل مستقیم خودرو از دست راننده خارج می شود.

توصیه می شود فرمان را در جهت حرکت خودرو هدایت و سعی کنید که با تشخیص و با از بین بردن علت به مرور چرخ های خودرو را به صورت مستقیم برگردانید و یا فشار روی پدال گاز و ترمز را کاهش دهید.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x