اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر مهرناز آزاد/ پاکسازی درون تلاشی برای پایان دادن به جنگ ها، فقرها و آلودگی های محیط زیست ، حاصل از وجود انسان های ناپاک روی زمین

پاکسازی درون تلاشی برای پایان دادن به جنگ ها، فقرها و آلودگی های محیط زیست ، حاصل از وجود انسان های ناپاک روی زمین

پایگاه خبری احوال نیوز؛ دکتر مهرناز آزاد؛ شاعر،نویسنده ، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در مقاله ای در ارتباط با پاکسازی درون تلاشی برای پایان دادن به جنگ ها، فقرها و آلودگی های محیط زیست ، حاصل از وجود انسان های ناپاک روی زمین بیان نمود:

بسیاری از بزرگان و محققان علم خودشناسی معتقدند با تلاش برای بخشیدن خود و دیگران و دوست داشتن و عشق ورزیدن به خود و جهان پیرامونمان، ازدرون دچار تحولات و دگرگونی هایی اساسی خواهیم شد که این تحول ما را قادر می سازد اشتباهات شخصیتی خود را تصحیح نموده و با ساختن خودی بهتر و تبدیل شدن به انسانی بخشنده تر و مهربان تر و متواضع تر که ما را از اشتباهات گذشته و افکار آلوده و خاطرات تلخ دور می کند ضمن به عهده گرفتن مسئولیت اتفاقات گذشته زندگی ، انرژی نادرست ناشی از این خاطرات و اشتباهات که باعث انسداد، عدم تعادل و بیماری می گردد را پاک و انرژی های مثبت را در وجودمان به جریان بیندازد و از آنجایی که انسان بهتر شدن هر شخص، تغییری در جهان پدید خواهد آورد، یقینا با تغییر بخش بزرگی از انسان ها،  به انسانی بهتر، جهانی بهتر و شایسته تر، جهانی صلح آمیز تر و بخشنده تر و جهانی امن تر و پاک تر خواهیم داشت.

در گذشته و درمیان قبیله ها و بومی ها  برای انجام چنین حرکتی و به روش های سنتی، همه کسانی که به نحوی با مشکلی در ارتباط بوده اند در جلسه حضور پیدا کرده و به صورت دایره‌وار دور هم می‌نشستند و فرایند حل مسئله با مناجات شروع می‌ شده است و بحث و گفتگو در مورد مسئله تا وقتی ادامه می‌یافته تا اینکه افراد به صلح و آرامش برسند و با طلب بخشش و ابراز عشق، مسئله بین افراد حل شده و جلسه با مناجات خاتمه می‌یافته است.

در سال ۱۹۷۶، “مورنا سیمئونا “که یک(رهبر روحانی و محرم اسرار) بوداین روش را به‌روز کرد. او بر این باور بود که همه چیز در درون افراد اتفاق می‌افتد؛ بنابراین، فرایند حل مسئله را از حالت گروهی به حالت فردی و درونی تبدیل کرد.

“مورنا”معتقد بود که هر آنچه افراد در زندگی خود تجربه می‌کنند اثرات اعمال خودشان است. بدین طریق روش پاکسازی درون  وارد مرحله ی جدید و مدرن خود شد.

این روش می گوید، اتفاقاتی که ما در زندگی خود تجربه می‌کنیم اعم از افرادی که با آنها برخورد می‌کنیم، احساساتی که به ما دست می‌دهد و وقایعی که پیش رویمان قرار می‌گیرند، همه و همه ناشی از افکار، باورها، خاطرات و انرژی‌های درونی ما هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه به عمق وجودمان رسوخ کرده و در ذهن یا ضمیر ناخودآگاهمان جای گرفته‌اند. “مورونا”دراین روش به چهار عبارت “متاسفم” ، “لطفاً مرا ببخش”،” متشکرم”و “دوستت دارم” اشاره مستقیم داشته و می گوید راه رهایی از خاطرات تلخ و انرژی‌های منفی و ناخواسته که از وجود آنها بی‌خبر هستیم با تکرار این چهار جمله به صورت مستمر و روزانه  برایمان هموار می شود.

 برای پاک کردن این افکار و خاطرات و دست‌یابی به لحظه ی حال و بدون خاطره، این عبارت‌ها را خطاب به خداوند، ضمیر ناخودآگاه یا کودک درون خود می‌گوییم. در این روش، هیچ چیزی جز خودمان وجود ندارد و هیچ‌کسی جز خودمان نیاز به پاک‌شدن و رهایی ندارد. برای حل مسئله، باید به درون خودمان رجوع کنیم نه شخص یا چیز دیگری. مشکل هر چیزی که باشد و توسط هر کسی یا چیزی که ایجاد شده باشد، تنها نقطه‌ای که باید به آن رجوع کنیم تا مسئله برطرف شود، درون خودمان است. فرایند مبتنی بر ابراز تاسف، طلب بخشش، سپاسگزاری و عشق‌ورزی ما را از تمامی خاطرات گذشته رها کرده و به حضور در لحظه ی بدون خاطره، یاری‌مان می‌کند.

منظور از این عبارت‌ها این است که:

خدایا “متاسفم” که از افکار، باورها، احساسات و انرژی‌های ناشی از خاطرات گذشته‌ام آگاه نبوده‌ام.

لطفاً “مرا ببخش” که به خاطر بی‌توجهی به درونیاتم در حال تجربه ی مسائل فعلی هستم.

“متشکرم” که مرا از این افکار، باورها، احساسات و انرژی‌ها، پاک و رها می‌کنی.

و تا همیشه و همیشه “دوستت دارم” که مهربان خدای منی.

دکتر “ایهالیاکالا هیولن” روانشناس اهل هاوایی نیز روش بروز شده پاکسازی درون  را از “مورنا” فرا گرفته و به دکتر “جو وایتلی” هم آموخت. این روش برای اولین بار توسط دکتر “جو وایتلی” به تفصیل در کتاب “محدودیت صفر” شرح داده شده و در اختیار جهانیان قرار گرفته است.

دراین کتاب  “جو ویتلی” می خواهد تا از دریچه‌ای جدید به دنیا نگاه کنیم! این اثر روش شگفت‌انگیز و اسرارآمیز بومیان هاوایی را برای کسب ثروت، سلامتی، آرامش و بسیاری موارد دیگر فاش می‌کند و از جنبه‌های مذهبی راه رسیدن به هدف و موفقیت را به مانشان می‌دهد.

دراین کتاب می خوانیم که ،تمام برنامه‌های خودیاری و هدف‌گذاری در یک نقطه‌ی مشخص با شکست روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها در برابر این واقعیت نگران‌کننده قرار می‌گیرند که اگر فردی آمادگی دستیابی به هدف را نداشته باشد، نمی‌تواند انرژی لازم را برای تجلی آن فراهم آورد.

 همه‌ی ما این حالت را تجربه کرده‌ایم، از اول ماه برنامه‌ریزی می‌کنیم و سپس روز دوم همه‌ چیز را فراموش می‌کنیم؛ اما وضعیت عمیق‌تری وجود دارد که با این میل آگاهانه همسو نیست. بنابراین با این وضعیت عمیق‌تر که «تشنه» نیست، چه باید کرد؟

 در کتاب محدودیت صفر (Zero limits) روش بومیان هاوایی را فرا خواهید گرفت. این روش کمک می‌کند تا ذهن ناخودآگاه خود را که مانع تحقق رویاهایتان می‌شود، پاک‌سازی کنید؛ همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌های پنهان ذهنتان را که شما را از دستیابی به خواسته‌های خود بازمی‌دارد، مدیریت کنید. تمام این اتفاقات درون شما رخ می‌دهد.

تمام هدف این روش به ما کمک کند تا لحظه‌ به‌ لحظه‌ی زندگی پرهیجان خود را تجربه کنیم و از زمان شروع و تکرار این عبارت های تاکیدی معجزه‌ای برای‌مان به وقوع خواهد پیوست. این معجزات فقط به شما اختصاص دارند و به همان‌اندازه شگفت‌انگیز، جادویی خواهند بود.

 روش پاکسازی درون که بومیان هاوایی به آن” هواوپونوپونو” می گویند روشی است اسرارآمیز برای کسب ثروت، سلامتی، آرامش و بسیاری موارد دیگر  و ما را به سمت مسیری راهنمایی می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌توانیم از انرژی‌های سمی درونمان رها شویم و این نکته را بدانید که محدودیتی برای رسیدن به خواسته‌هایمان وجود ندارد و ما با افکار و دیدگاهی مثبت می‌توانیم به آنچه که می‌خواهیم برسیم.

 بسیاری از مشکلات انسان قابل حل خواهد بود اگر او به خود رجوع کند، تمامی مسئولیت‌ها را بپذیرد و به محدودیت صفر برسد؛ یعنی نقطه‌ای که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد؛ این نقطه را می‌توان به عشق خالص تشبیه کرد. 

“دبی فورد نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز” درمورد روش پاکسازی درون  نوشته :  قدرت ساده استفاده مستمر از چهار عبارت  “متاسفم” ، “لطفاً مرا ببخش”،” متشکرم”و “دوستت دارم”برای متحول کردن زندگی شما نه تنها کافی بلکه یک معجزه است.  

و به عقیده نگارنده: 

پاکسازی درون تنها راه رسیدن به یک جهان آرام است و به ما کمک می کند تا افق دیدی بسیار متفاوت از آنچه امروزه در اختیار داریم، به دست آوریم و از حقیقتی شگفت‌انگیز مطلع شویم، این روش، حقیقتاً انقلابی در باورهایمان و تغییرات بسیارعمیقی در درونمان ایجاد خواهد نمود.

با شروع پاکسازی درون و با تکرار تاکیدی عبارات “متاسفم” ، “لطفاً مرا ببخش”،” متشکرم”و “دوستت دارم”   تمام الگوهای موفقیت پیچیده و گیج کننده گذشته را منفجر می‌کنیم و مسیری تازه و روشن را برای متحول کردن زندگی نان پیدا خواهیم نمود.

شاید اگر حتی فقط انسان های اهل مطالعه و هنرمندان و ورزشکاران  بتوانند پاکسازی درون را به روش ” هواوپونوپونو”آغاز کنند، پتانسیلی واقعی برای شروع جنبشی  باشند که می تواند به راحتی  به جنگ ها ، فقر ها و ویرانی های محیط زیست  که انسان ناپاک بر روی کره زمین بوجود آورده  پایان دهد.

دکتر مهرناز آزاد 

۱۱ دیماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/#

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x