اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دیدار و نشستی صمیمی درکنار زاینده رود با پروفسور محمدتقی انصاریان متخصص وجراح مغز واعصاب

پزشکی نیکو سرشت مثل باران

دیدار و نشستی صمیمی درکنار زاینده رود با پروفسور محمدتقی انصاریان متخصص وجراح مغز واعصاب

پایگاه خبری احوال نیوز: دکتر مهرناز آزاد: دیدار و نشستی صمیمی درکنار زاینده رود با پروفسور محمدتقی انصاریان متخصص و جراح مغز و اعصاب

در کنار زاینده رود تشنه لب قدم می زدم که متوجه پیرمردی روشن سیما با چشمانی پر از زندگی شدم، روی یکی از صندلی های چوبی کنار سی و سه پل نشسته بود و به افق خیره شده بود.
به محض دیدنش او را شناختم
.
خودش بود، پروفسور “محمد تقی انصاریان ” پزشک مغز واعصاب
سال ها پیش زمانی که لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه مغز بیمارانش بودند او را دورادور می شناختم و بعدها به دلیل فعالیت در حرفه روزنامه نگاری بیشتر با او آشنا شدم.
کنارش روی نیمکت نشستم و او با اظهار خرسندی از دیدن من شروع به حرف زدن و گفتن خاطراتش نمود.
اینکه؛《به نجوم علاقه دارد و فکر می کند مغز انسان رابطه ای مستقیم با ستاره ها و انرژی آنها دارد اگر چه به پزشکی علاقه زیادی دارد و به خواست پدرش دکتر شده است اما بیشتر در مغز خودش و بیمارانش به دنبال سوال های بی جواب این جهان خاکی می گردد.》

“محمدتقی انصاری”، متخصص مغز و اعصاب، یکی از واقفان سلامت استان اصفهان است،که علاوه بر وقف تمام اموالش بخصوص زمینی چندهزار متری که دوست دارد قبل از مرگش شاهد ساخت یک بیمارستان بزرگ در آن باشد حتی استخوان های بدن خود را وقف آموزش دانشجویان، کرده است.

او می گوید : تکه ای از استخوان هایم را درب ورودی بیمارستان خاک کنید تا دانشجویان پزشکی از روی این استخوان عبور کنند و من هر روز با این گام ها ماندگاری بیشتری پیداکنم.

او ۸۵سال پیش در روستای مهیار شهرستان شهرضا متولد شد. دکتر انصاری از سخاوت پدر و مادرش اینگونه می گوید: «مادرم همیشه نیازمندان سر سفره دعوت می کرد و همه غذاها را به آنها می بخشید، حتی برخی از روزها ما خودمان چیزی برای خوردن نداشتیم»

محمدتقی از پدرش هم به عنوان یک تحصیل کرده با سواد و نیکوکار یاد می کند و می گوید: «پدرم یک کتابخانه بزرگ داشت که به من ارث رسید، من تمام عمرم از هر فرصتی برای مطالعه در این کتابخانه استفاده می کردم؛ اما تا کنون فقط یک پنجم کتابهای این کتابخانه را مطالعه کرده ام.»

این مرد بزرگ با وجود آنکه هم اکنون میلیاردها تومان ثروت دارد،مستاجر است و تمام اموال خود را وقف کرده است.
او در بیشتر روستاهای اصفهان و حتی کشور بصورت رایگان طبابت نموده وهمچنان نیز بصورت رایگان آماده طبابت بیماران در منزل آنها یا هرجایی که از اوبخواهنداست.
بیش از ۴۰ سال طبابت نموده ، علاقمندی های دیگری هم دارد، نقاشی و شعر از کارهایی است که خلوت او را پراز زیبایی و آرامش می کند.
بسیار کتاب می خواند وکتاب خواندن را به همه توصیه می کند.
اوسال هاپیش چیزی حدود ۴۰ سال پیش وصیت نامه اش را نوشته و همه آنچه داشته وقف امور پزشکی نموده است.

او می گوید پس از مرگم هر قسمتی از بدنم که به درد می خورد بردارید ، حتی استخوان هایم را به دانشجویان پزشکی و محققین می بخشم تا روی آنها مطالعه کنند و دانش پزشکی را ارتقا ببخشند، او مدت هاست که برای طبابت پولی دریافت نمی کند و تمام بیمارانش را بصورت رایگان ویزیت می کند.

هوا کم کم تاریک شد و دکتر انصاریان به افق چشم دوخت ، کمی در خود فرو رفت و سپس از روی نیمکت بلند شد وگفت بنظرم زیاد وقت شما را گرفتم ،سپس با همان متانت همیشگی از اینکه صبورانه به حرف هایش گوش کردم تشکر کرد و گفت من هر روز بعد از ظهر ها همینجا هستم ومن به ایشان قول دادم گاهی سری به او بزنم و بقیه صحبت هایش را یادداشت برداری کنم.

دکتر محمد تقی انصاریان از جمله پزشکان بسیار مهربان و دوست داشتنی است که سال های عمرش را درتلاش بوده تا بیمارانش را به بهترین شکل درمان و معالجه نماید.
این مقاله فرصتی بوجود آورد تا به بهانه روز پزشک به همه پزشکان فداکار سرزمینم خسته نباشید گفته و برایشان سلامتی ، طول عمر و آرامش آرزو کنم.

روز پزشک در ایران مصادف با اول شهریور با زادروز «ابوعلی سینا» پزشک، ریاضیدان، اخترشناس، فیزیکدان و شیمیدان پرآوازه به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، نام گذاری شده‌است.
روز پزشک مبارک

دکتر مهرناز آزاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیمک

اتفاقی سایت رو باز کردم و دایی بزرگوارم رو دیدم . فرد بزرگیست.ممنون ازشما

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x