اجتماعی استان

تسریع در اجرای خط ۲ مترو با تأمین مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی

تسریع در اجرای خط ۲ مترو با تأمین مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تامین مالی مترو، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در شورای اقتصاد به تصویب رسید و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی فرآیند آن انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در برنامه‌ رادیویی صدای شهر اظهار کرد: یکی از انتظارات مردم، این است که آنچه به عنوان کار برای آن‌ها در ادارات و سازمان‌ها انجام می‌شود، قابل رصد و به دور از ابهام باشد.

وی افزود: به لطف خدا با توجه به این حساسیت، طرح شفافیت در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که درآمدها و هزینه‌ها برای مردم شفاف شود. طرح شفافیت از همان روزهای نخست شروع به کار شورا ارائه شد و به طول انجامیدن آن نیز به علت تلاش برای پخته کردن طرح بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح، تصویب و مراحل تایید خود را گذراند و لازم الاجرا شد. همه مدیران مدیریت شهری علاقه‌مند و پیگیر اجرای این طرح بودند و سامانه شفافیت و سوت‌زنی مدیریت شهری امروز در دسترس مردم قرار دارد و همه می‌توانند از آنچه در شهرداری می‌گذرد مطلع باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون به نحو مطلوبی این طرح را پیاده کرده است، افزود: کمیته سلامت اداری هر هفته به ریاست شهردار و نظارت سه نفر از اعضای شورا تشکیل می‌شود و پیشرفت کار را بررسی می‌کنند. در مسیر سالم سازی فعالیت‌ها و حذف رانت در شهرداری، جدیت خوبی وجود دارد و سایر دستگاه‌ها نیز در این امر مدیریت شهری را یاری می‌کنند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: آنچه در شهرداری دریافت می‌شود امروز کاملا شفاف و بدون دخالت افراد، بدون دریافت ریالی به عنوان توافق است. هزینه‌هایی که قبلا به عنوان توافق دریافت می‌شد این سوال را ایجاد می‌کرد که آیا همه چیز قانونی است؟ امروز به جرات می‌توانیم بگوییم همه دست‌اندرکاران سفره هر نوع توافق و رقمی که شفاف نباشد را برچیده‌اند و آنچه دریافت می‌شود همان چیزی است که به تصویب شورا و مراجع ذی‌ربط رسیده است.

وی تصریح کرد: از اوایل تیرماه صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این اقدامات به صورت کامل شفاف و قانونی خواهد بود. تا پایان نیز سال هرنوع خدمتی در شهرداری به صورت الکترونیکی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به یک دوره زمانی برای تمرین و تکرار نیاز داشتیم تا مردم برای دریافت پروانه الکترونیکی به روند کار آشنا شوند. امروز این فرآیند تسهیل شده است و مردم از طریق سامانه طراحی شده می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: شهرداری صاحب بدنه‌ای پاک است که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان مسیر صحیح انجام فعالیت‌ها را دنبال می‌کردند. با مصوبات شورا و دقیق‌سازی هزینه‌های مربوط به دریافت پروانه ساختمانی، تلاش بر شفافیت بود. تمام مواردی که در حوزه صدور پروانه سبب ایجاد آسیب‌هایی می‌شد در این طرح دیده شده و براین اساس زمینه برای انجام کار غیرمتعارف فراهم نمی‌شود.

نورصالحی در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری در آستانه ماه محرم گفت: سیاست شورا و شهرداری تسهیل‌گری حضور مردم در برگزاری رویدادهای فرهنگی است، اوج آن را در عید غدیر دیدیم و در ماه محرم نیز برنامه همین است. با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، دریافت هر مجوز در چارچوب مقررات، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری یا سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با همکاری مردم و مدیریت شهری، شهر یکپارچه سیاه پوش می‌شود و طی برنامه‌ای این رویداد انجام می‌شود و همه با هم به استقبال ماه محرم می‌رویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای ایستگاه‌های صلواتی نیز مردم می‌توانند به درگاه مربوطه دریافت مجوز مراجعه کنند، اگر محل مورد تایید بود مجوز داده می‌شود و اگر نیازمند جابجایی به علت رعایت مباحث ترافیکی بود، پیشنهادات داده می‌شود و جانمایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در برپایی موکب‌ها و داربست‌ها شهرداری با امکانات خود، به مردم کمک می‌کند و این مسائل با رعایت ملاحظات ایمنی و ترافیکی انجام می‌شود.

نورصالحی درباره روند احداث خط دوی مترو اظهار کرد: خط دو از ایستگاه دارک یا شمال زینبیه شروع و تا ابتدای خیابان شهید اشرفی اصفهانی به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه احداث می‌شود. این خط حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: روز عید غدیر، دستگاه حفار به ایستگاه آیت‌الله کاشانی وارد شد. این دستگاه به سمت میدان امام حسین (ع) و سپس میدان امام علی (ع) می‌رود و سپس دو مسیر در این میدان به هم می‌پیوندند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: سفت کاری ۱۶ ایستگاه انجام شده و به زودی نازک کاری آن آغاز می‌شود. همزمان با عید غدیر تامین مالی کل سیستم‌های ناوگان با همکاری یکی از شرکت‌های توانمند داخلی انجام شد.

وی افزود: این تامین مالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در شورای اقتصاد به تصویب رسید و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی فرآیند آن انجام شد.

نورصالحی گفت: اگر قرار بود این بودجه از شهرداری تامین شود چندین سال طول می‌کشید و در این صورت پروژه سریع‌تر دنبال می‌شود و در این صورت کمتر شامل افزایش قیمت‌ طی مدت زیادی طولانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادامه خط یک تا میدان استقلال در برنامه قرار دارد و ۵ کیلومتر به این خط اضافه می‌شود، افزود: شهرداری علی رغم اینکه برای اتصال به شهرهای اطراف به طور قانونی وظیفه ندارد اما همکاری لازم را برای اتصال خط یک به بهارستان، شاهین‌شهر و نجف آباد و ادامه خط دو به خمینی‌شهر را دنبال می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: وابستگی حمل و نقل عمومی به اتوبوس مطرح است بنابراین برای تامین ناوگان و خرید اتوبوس‌های جدید و میدل باس تلاش‌هایی انجام شده تا در ابتدای مهر شرایط خوبی از نظر حمل و نقل عمومی و تردد شهروندان داشته باشیم.

وی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان در بودجه پیش بینی شده و امیدواریم اتوبوس‌هایی که نیازمند بازسازی هستند به زودی به ناوگان اضافه شوند.

نورصالحی اظهار کرد: قوانینی داریم که مصوب مجلس است که براساس آن برای برخی اقشار از جمله معلولان تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است که در عوارض ساختمانی نیز این تخفیف‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه قبل، کل پروانه‌ها تا ۳۱ تیر ۳۵ درصد تخفیف داشتند که از اول مرداد تا پایان مهر، براساس مصوبه جدید، ساختمان‌های تا سه طبقه شامل ۲۵ درصد تخفیف می‌شوند و تخفیف بقیه ساختمان‌ها فعلا حذف شود. این مجموعه اقدامات سبب ارزان‌ تمام شدن ساخت و ساز برای شهروندانی است که استفاده شخصی از ساخت و ساز خود دارند.

وی با اشاره به توجه مدیریت شهری به محلات کم برخوردار گفت: ۳۰ محله از ۱۵ منطقه شناسایی و رقم‌های خوبی پیش بینی و پروژه‌های محرک خوبی برای آن‌ها تعریف شد و ان شالله این روند هر سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x