اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

پیام تبریک دانیال سجودی به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده امام هادی (علیه السلام)

پیام تبریک دانیال سجودی به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده امام هادی (علیه السلام)

دانیال سجودی، دبیرکل دائمی ایران اسکوکواکس پیام تبریک ولادت امام هادی (علیه السلام) راصادرنمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش معاونت روابط عمومی بسیج جامعه اسلامی کارگران کشور : دانیال سجودی، دبیرکل دائمی ایران اسکوکواکس درپیامی ولادت باسعادت امام هادی(علیه السلام) رابه ملت شریف ایران تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر نور، بر روشنایی، بر دهمین خورشید!سلام بر تابناک‏ترین ودیعه الهی در زمین، بر مجد و شرافت، بر پاکی و عزت!سلام بر او که یادگار فضیلت و پارسایی، سخاوت و پاکیزگی بود!

علی بن محمد مشهور به امام هادی (علیه السلام) یا امام علی النقی(علیه السلام) (۲۱۲-۲۵۴ق) دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد (علیه السلام) است. او از ۲۲۰ تا ۲۵۴ق به مدت ۳۳ سال، امامت را به عهده داشت. امام هادی(علیه السلام) با چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل همزمان بود و بیشتر سال‌های امامت را در سامرا تحت نظارت حاکمان عباسی گذراند. از امام هادی(علیه السلام) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده و بخشی از آنها درباره مباحث کلامی همچون تشبیه و تنزیه و جبر و اختیار است. زیارت جامعه کبیره و غدیریه از امام دهم شیعیان نقل شده است.امام هادی(علیه السلام) نمونه ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی بود.

ابن شهر آشوب در این باره می نویسد: «امام هادی( (علیه السلام) خوش خوترین و راست گوترین مردم بود. کسی که او را از نزدیک می‌دید، خوش برخوردترین انسان ها را دیده بود و اگر آوازه اش را از دور می شنید، وصف کامل ترین فرد را شنیده بود.

هرگاه در حضور او خاموش بودی، هیبت و شکوه وی تو را فرامی گرفت و هرگاه اراده گفتار می کردی، بزرگی و بزرگواری اش بر تو پرده در می انداخت. او از دودمان رسالت و امامت و میراث دار جانشینی و خلافت بود و شاخساری دل نواز از درخت پربرگ و بار نبوت و میوه سرسبد درخت رسالت.»امام در تمام زمینه های فردی، اعم از ظاهری و اخلاقی، زبانزد همگان بود.

ابن صباغ مالکی در این راستا می‌نگارد: «فضیلت ابوالحسن، علی بن محمد الهادی(علیه السلام) بر زمین پرده گسترده و رشته هایش را به ستاره های آسمان پیوسته است.

هیچ فضیلتی نیست که به او پایان نیابد و هیچ عظمتی نیست که تمام و کمال به او تعلق نگیرد. هیچ خصلت والایی بزرگ نمی نماید مگر آن که گواه ارزش آن در وی آشکار است. او شایسته، برگزیده و بزرگوار است که در سرشت والا پسندیده شده است… هر کار نیکی با وجود او رونق یافته.

او از نظر شکوه، آرامش، پاکی و پاکیزگی بر اساس روش نبوی و خلق نیکوی علوی آراسته شده که هیچ فردی از آفریدگان خدا به سان او نیست و به او نمی رسد و امید رسیدن به او را هم ندارد»از ویژگی‌های برجسته امام هادی (ع)، ایجاد ارتباط عاشقانه با معبود و معشوق ازلی و عبادت فراوان، است. در این باره نوشته اند: «همواره ملازم مسجد بود و میلی نیز به دنیا نداشت.

شب ها را در عبادت به صبح می رساند، با پشمینه ای بر تن و سجاده ای از حصیر زیر پا به نماز می ایستاد. شوق به عبادتش به شب تمام نمی شد. کمی می خوابید و دوباره برمی خاست و مشغول عبادت می شد.

آرام زیر لب قرآن را زمزمه می کرد و با صوتی محزون آیاتش را می خواند و اشک می ریخت که هرکس صدای مناجات او را می شنید، می گریست. گاه بر روی ریگ ها و خاک ها می نشست. نیمه شب ها را مشغول استغفار می شد و شب ها را به شب زنده‌داری می گذراند.

شبانگاه به سجده و رکوع می افتاد و با صدایی محزون و غمگین می گفت: خداوندا، این گناهکار پیش تو آمده و این نیازمند به تو روی آورده، خدایا، رنج او را در این راه بی پاداش مگذار بر او رحمت آور و او را ببخش و از لغزش هایش درگذر»

بدینوسیله سالروز ولادت با سعادت ونورانی دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی النقی(علیه السلام) را به همه مسلمانان جهان تبریک وتهنیت عرض نموده و از خداوند منان آرزوی شادی و کامیابی در سایه سیرت آن امام همام آرزومندیم .»

دانیال سجودی دبیرکل دائمی ایران اسکوکواکس

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x