دسته‌بندی نشده

شهر زاینده رود ، با ۸۶ درصد مساحت کم آبی و خشکسالی دراستان مواجه است

شهر زاینده رود ، با ۸۶ درصد مساحت کم آبی و خشکسالی دراستان مواجه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :مدیر کل مدیریت بحران استانداری روز شنبه ۱۱ تیرماه جاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:استان اصفهان در بیست سال گذشته با شدیدترین خشکسالی ها مواجه بوده است.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه با اعلام مرکز اقلیم شناسی کشور درحال حاضر۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است گفت: به علت استمرار خشکسالی و کم آبی، دشت اصفهان ، برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته اند.
وی در ادامه بیان نمود که امروز ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۶ هزار هکتار فضای سبز اصفهان با تنش آبی مواجه است ، بنابراین می طلبد که از بارگذاری های جدید بر روی زاینده رود اجتناب نمائیم تا شاهد احیای مجدد این رودخانه از سرچشمه تا پایاب باشیم.
شیشه فروش همچنین به موضوع بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال پنج مورد شکستگی شبکه و خط انتقال فاضلاب در این کلان شهر روی داده است که باید هرچه سریع تر اعتبارات ویژه ای برای بازسازی و نوسازی ۳۰۰ کیلومتر خط فاضلاب فرسوده و بحرانی در اصفهان و شاهین شهر تخصیص داده شود.

اتابک جعفری روز شنبه ۱۱ تیرماه جاری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : چنانچه قطعی آب احتمالی و موقت در برخی نقاط رخ دهد به دلیل حوادث و مشکلات شبکه آب است و در زمان کوتاهی رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: با وجود افزایش شدید دمای هوا امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، امسال قطعی شبکه آب در هیچ نقطه‌ای از ایران نداشته باشیم.
وی در ادامه یادآوری نمود که : تمام پروژه‌های آبی کشور که پیش‌تر متوقف شده بود اکنون در حال پیگیری و اجراست و با همت جهادی تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که در سال های اخیر آبرسانی با تانکر در مناطق مختلف از جمله هفت هزار روستا انجام می گرفته است افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با اجرای طرح جهاد آبرسانی، پروژه تامین آب آشامیدنی پایدار و دائم به هفت هزار روستا با مشارکت سپاه پاسداران و سه هزار روستا با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و در مجموع بالغ بر ۱۰ درصد پیشرفت دارد.
اتابک جعفری درادامه سخنان گفت : امسال در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد کاهش بارندگی در کشور گزارش شد و نشان می دهد که بحران خشکسالی در ایران تنها مختص یک سال نیست و ادامه دار خواهد بود.
وی اظهارداشت: برای گذر از این شرایط سخت باید برنامه های جامع و مدون داشته باشیم چرا که در هشت سال اخیر برخی طرح ها تعطیل شده بود.
معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم گفت: در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ تصفیه خانه جدید فاضلاب در سطح استان اصفهان در مدار بهره برداری قرار گرفت که این امر در کاهش آلاینده های زیست محیطی و افزایش سطح بهداشت مردم بسیار موثری بوده است.

درادامه مدیرعامل سابق آبفای استان اصفهان به اجرای پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان اصفهان پرداخت و گفت : در دهه اخیر به رغم خشک شدن بستر زاینده رود که خشکی چاه های فلمن را به همراه داشت اما به دلیل اجرای پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب و راه اندازی سامانه تله متری و تله کنترل، زمینه دسترسی پایدار مردم در استان به آب شرب فراهم شد.
هاشم امینی درادامه افزود : در دهه اخیر آبفای استان اصفهان به موفقیت های قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها در صنعت آبفای کشور دست یافت که این بیانگر برخورداری آبفای اصفهان از نیروهای متخصص و متعهد است.

حسین اکبریان نیز گفت: توزیع عادلانه خدمات به خصوص در مناطق محروم به طور جدی پیش می رود و جهاد آبرسانی به روستاها جزو برنامه های اساسی خواهد بود.
مدیر عامل جدید آبفای استان اصفهان همچنین اضافه کرد که : این استان همواره در مباحث فنی، بهره برداری و سرمایه انسانی جایگاه خاصی در کشور داشته و پیشرو بوده است و در موضوع پساب نیز باید بیش از گذشته، از این داشته با ارزش به نحو مطلوب استفاده شود.
اضافه می شود در پایان این مراسم حسین اکبریان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان معرفی و از تلاش های هاشم امینی در مدت نزدیک به ۱۲ سال تصدی این مسئولیت و ناصر اکبری در مدت سه ماه تصدی سرپرستی این شرکت قدردانی شد.


الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x