اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تیمی مهربان به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر درکنار خانواده شهدا وایثارگران

تیمی مهربان به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) وروز پدر درکنار خانواده شهدا وایثارگران

نشست دوستانه وهم اندیشی آزاده رجبی مسئول شورای بسیج خواهران و تهیه کننده برنامه های تلویزیون، مشاور مدیرکل امور بانوان صدا و سیمای مرکزی با دکتر مهرناز آزاد دبیر انجمن شاعران جوان استان اصفهان و رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد واحد اصفهان و از پژوهشگران برجسته کشور و صدیقه ربیعی مدیر مرکز نیکوکاری ایران مهر

صدیقه ربیعی در ابتدای این نشست که به هدف برگزاری جشنی به مناسبت میلاد مهربانی حضرت علی (ع) و روز پدر با همکاری این سه مرکز ترتیب داده شده بود گفت: امیدواریم بتوانیم در شب ولادت حضرت مولای متقیان علی (ع) جشنی برای خانواده شهدا وایثار گران برگزار نموده و تعدادی از پدران و مادران شهیدان، این بازماندگان روزهای سخت دفاع مقدس را مورد تجلیل قرارداده و برای سایر آنها یک دورهمی صمیمانه و پرنشاط فراهم نماییم.

دکتر مهرناز آزاد نیز ضمن ابراز خرسندی از انجام چنین حرکت انسان دوستانه ای گفت: بخش هایی از این مراسم می تواند با حضور شاعران خوش نام آئینی و با سروده های آنها میزبانی گردد که این مهم را انجمن شاعران جوان استان اصفهان به عهده خواهد گرفت.

آزاده رجبی مشاور مدیرکل امور بانوان صدا و سیمای مرکزی نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: از این پیشنهاد استقبال نموده و تلاش می کند با تشکیل یک جلسه فوری با فرمانده بسیج صداوسیما هماهنگی های لازم درخصوص نحوه برگزاری، مکان و زمان و همچنین لیست مدعوین را هرچه سریع تر آماده نماید و ظرف چند روز آینده چگونگی آن با ربیعی و آزاد قطعی و برنامه بسته و آماده اجرا گردد.

مهرناز آزاد پژوهشگر مسائل اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: درهمین راستا و در کنار برنامه های مناسبتی می توان برای توانمند سازی فرهنگی خانواده های شهدا و جانبازان که در واقع آسیب دیده ترین قشر دوران دفاع مقدس هستند، برنامه های ویژه ای طراحی و ایده پردازی نمود.
این مدرس علوم ارتباطات درادامه با اشاره به اینکه این خانواده های داغ دار، چه به عنوان فرزندان و چه به عنوان خواهران و برادران و یا در لباس مادران و پدران شهدا و جانبازان حتی خود جانبازان به احیا شدن نیاز دارند گفت: ما باید بتوانیم با یک حرکت فرهنگی و زیر بنایی این عزیزان را از گذشته شان جدا کنیم ، چهل سال زمان زیادی است و این زمان، در یاسی عمیق و انتظاری دردناک وغیر قابل تصور گذشته است . تلاش گروه های علمی ، فرهنگی وهنری جامعه باید هدایت این عزیزان از گذشته آنها به زمان حال باشد.
یعنی دوباره سازی روح وروان آنها وتجدید وتعریف حیاتی دوباره برای آنها.
دکتر مهرناز آزاد رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان همچنین افزود : برنامه های تلوزیونی و رادیویی که بتواند ارتباط با آنهابرقرارکند ، وبه آنها مهارت های زندگی، تکنیک های مهندسی ذهن و کالبد شکافی ذهن بیاموزند و آنها را وا بدارند تا بنویسند و خود را تخلیه کنند، رئیس انجمن شاعران جوان استان اصفهان اضافه نمود: کلاس های آموزش داستان نویسی و شعر می تواند مصیبت هایی را که سال هاست در آن غوطه خورده اند را به خاطرات آنها تبدیل کند و این خاطرات با قلم خودشان به چاپ برسد و از آنها به یادگار باقی بماند. و تاثیر چنین فعالیت هایی یقینا درآنها ، جهانی تازه را شکوفا می کند و دنیایی تازه برایشان می آفریند و توانمندی های بالقوه آنها را به فعل در می آورد.
این پژوهشگر علوم اجتماعی همچنین افزود ، گذشته از دست رفته و آینده ای هم متصور نیست هر لحظه می تواند آخرین حلقه حیات ما در این جهان باشد پس ما باید همیشه در لحظه اکنون باشیم و این باوری است که این خانواده های آسیب دیده باید به آن برسند و خود را برای آنچه از ظرف زندگیشان باقی مانده دوباره احیا و ورود کنند به زندگی پراز شادمانی وبا افتخار نه با درد. از افتخاراتی که خودشان و فرزندانشان آفریده اند بنویسند، بگویند و حرف بزنند.
مهرناز آزاد مسئول کمیته آموزش خانه ارتباطات استان اصفهان درپایان افزود، ما می توانیم درکنار هم یک تیم قوی باشیم و این عزیزان را ظرف کمتر از شش ماه با برنامه ریزی و هدایت شده حمایت فرهنگی کنیم، جامعه امروز ما هرچه باسواد تر باشد توانمند تر می شود و هرچه توانمند تر شود خودش به راحتی می تواند فرهنگ خودش را ارتقا ببخشد فقط بشرط آنکه برنامه هایی جامع و دلسوزانی واقعی در این مسیر حامیان آنها باشند.
آزاده رجبی مسئول شورای بسیج خواهران صداوسیمای مرکز اصفهان با ابراز خرسندی از شنیدن این سخنان تاثیر گذار گفت :
یقینا انجام چنین حرکت انسان دوستانه ومقدسی می تواند گامی ارزشمند درمسیر سلامت روح وروان آسیب دیدگان این قشر ارزشمند اجتماع بوده و چه خوب اگر ما هم سهمی در این حرکت خداپسندانه داشته باشیم.
درپایان صدیقه ربیعی نیز با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به عنوان مدیر مرکز نیکوکاری ایران مهر می نماید تا در انجام این ماموریت الهی سهمی داشته باشد گفت: ما باید از تمام ظرفیت های ممکن برای دستیابی به این حرکت ارزشمند استفاده کنیم.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x