اقتصادی بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران با ادعای مذاکره همخوانی ندارد

تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران با ادعای مذاکره همخوانی ندارد

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز تلویزیون انگلیسی زبان چین گزارش کرد تحریم های جدید آمریکا علیه صنایع پتروشیمی ایران با ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با تهران همخوانی ندارد.

“سی جی تی ان” روز یکشنبه در مطلبی با اشاره به اظهارات «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: به اعتقاد ایرانیان تنها یک هفته کافی بود تا «تو خالی بودن» اظهارات ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران، ثابت شود.
این رسانه چینی نوشت از نگاه مقامات ایران موضوع مذاکره ترامپ با تهران، فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی است.
گزارش سی جی تی ان، تحریم آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران را مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین الملل و نیز تعهدات بین المللی عنوان کرد که باعث بی اعتمادی بیش از پیش نسبت به آمریکا می شود.
این رسانه چینی می افزاید: در حالی که آمریکا ادعای مذاکره دارد همزمان با آن اقدام به تحریم و فشار علیه ایران می کند و تهران هم اعتقاد دارد تا زمانی که آمریکا به شرایط عادی بر نگردد مذاکره امکانپدیر نیست.
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در اقدامی خصمانه اعلام کرد ۳۹ نهاد مرتبط با صنایع پتروشیمی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است طبق این بیانیه، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین ۳۹ شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحریم شده‌اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x