ورزشی

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ لیورپول – بارسلونا/ آبی اناری پوشان با اعجوبه ای به نام مسی مقابل قرمز های مرسی ساید

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

تیم‌های فوتبال لیورپول و بارسلونا در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز  تیم‌های فوتبال لیورپول و بارسلونا در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه پرگل ۳-۰ به سود بارسلونا به پایان رسید تا شاگردان والورده کار آسانی برای فینالیست شدن در پیش داشته باشند.

آبی اناری پوشان که پیش از دیدار نخست مرحله نیمه نهایی توانسته بودند در بازی مقابل لوانته بیست و ششمین فهرمانیشان در رقابت‌های لالیگا را قطعی کنند پس از بازی نخست مرحله نیمه نهایی با بازیکنان ذخیره خود در لالیگا به میدان رفتند تا نفرات اصلی با استراحت کامل آماده دیدار برگشت نیمه‌نهایی شوند.

شاگردان کلوپ، اما وضعیت بسیار متفاوتی با حریفشان دارند آن تا پس از ۳ دهه حالا در آستانه کشب قهرمانی لیگ جزیره هستند و رقابت دشواری با منچستر سیتی‌ای دارند که از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته است.

لیورپول - بارسلونا / آبی اناری پوشان به دنبال قطعی کردن جواز فینال / کار سخت قرمز‌های مرسی ساید با لشگر مصدومان

قرمز‌های مرسی ساید این‌روز‌ها رقابت سختی در ایگ جزیره دارند و برای همین مجبورند تا در بازی‌های باقی مانده آن با تمام قوا به میدان بروند همین مسئله باعث شد تا آن‌ها در بازی هفته ماقبل پایانی لیگ جزیره یعنی هفته سی و هفتم از تمام بازیکنان خود درست بعد از بارثزی نیمه نهایی استفاده کنند.

شاگردان کلوپ اگر چه این بازی را با نتیجه ۳-۲ بردند، اما دو بازیکن مهم خود یعنی محمد صلاح و فیرمینو را به دلیل مصدومیت برای بازی بعدی نیمه نهایی مقابل بارسلونا از دست دادند.

شاگردان والورده که نزدیک به ۳ دوره است شاهد قهرمانی رقیبشان یعنی رئال مادرید در این رقابت‌ها بودند فرصت دارند تا با غیبت رئال این جام را تصاحب کنند. آن‌ها همچنین شانس این را دارند که در صورتی قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) و لیگ قهرمانان اروپا به یک سه گانه دیگر برسند.

بارسلونا

آبی اناری پوشان در حالی امسال به این مرحله رسیدند که در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در گروه دوم با تیم‌های آیندهوون هلند، تاتنهام انگلیس و اینتر میلان ایتالیا همگروه بودند و به نوعی در گروه مرگ قرار داشتند. آن‌ها در پایان دور مقدماتی توانستند با کسب ۱۴ امتیاز به مرحله حذفی صعود کنند و از آن جایی که به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کردند در مرحله نخست حذفی کاری نسبتا آسان داشتند و با تیم لیون فرانسه رو در رو شدند.

لیورپول - بارسلونا / آبی اناری پوشان به دنبال قطعی کردن جواز فینال / کار سخت قرمز‌های مرسی ساید با لشگر مصدومان

بارسایی‌ها در بازی نخست مرحله حذفی با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند، اما در ادامه و در نیوکمپ توانستند با نتیجه پر گل ۵ – یک حریفشان را شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی برسند. شاگردان والورده در این مرحله با تیم فوتبال منچستر یونایتد شگفتی ساز که موفق به حذف پاری سن ژرمن شده بود مصاف کردند و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت به پیروزی پر گل ۴ – صفر رسیدند.

لیورپول

لیورپولی‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان و در دور نخست در گروه سوم با تیم‌های پاری سن ژرمن فرانسه، ناپولی ایتالیا و ستاره سرخ بلگرادصربستان همگروه بودند و با ۹ امتیاز پس از پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند. شاگردان کلوپ در این مرحله ۳ باخت تجربه کردند و در مرحله نخست حذفی با تیم فوتبال بایرن مونیخ رو به رو شدند.

لیورپول - بارسلونا / آبی اناری پوشان به دنبال قطعی کردن جواز فینال / کار سخت قرمز‌های مرسی ساید با لشگر مصدومان

شاگردان کلوپ در نخستین بازی به تساوی بدون گل در خانه رسیدند و در مونیخ موفق شدند با نتیجه ۳ – یک به برتری برسند و مجوز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند. قرمز‌های بندر لیورپول در این مرحله با پورتو پرتغال بازی کردند و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۶ – یک موفق به شکست حریفشان شدند تا به نیمه نهایی برسند. شاگردان کلوپ شانس این را دارند تا در صورت صعود به فینال و کسب عنوان قهرمانی برای ششمین بار به این جام برسند.

تاریخچه دیدار‌های ۲ تیم

تیم‌های فوتبال لیورپول و بارسلونا که هر ۲ از تیم‌های صاحب نام و موفق اروپا هستند سابقه چند رویارویی با یکدیگر را دارند که نخستین آن به فصل ۱۹۷۵ – ۱۹۷۶ در رقابت‌های لیگ اروپا باز می‌گردد که با برتری لیورپولی‌ها با نتیجه ۲ – یک در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت همراه شد. ۲ تیم پس از آن و در فصل ۲۰۰۰ – ۲۰۰۱ این رقابت‌ها دقیقا در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با هم مصاف کردند که حاصل آن در ۲ دیدار رفت و برگشت باز هم پیروزی لیورپولی‌ها بود.

لیورپول - بارسلونا / آبی اناری پوشان به دنبال قطعی کردن جواز فینال / کار سخت قرمز‌های مرسی ساید با لشگر مصدومان

آبی اناری پوشان و قرمز‌های بندر لیورپول ۲ بار در لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی کرده اند که نخستین آن به فصل ۲۰۰۱ – ۲۰۰۲ و بازی رفت و برگشت در رقابت‌های گروهی بود که حاصل آن یک تساوی و یک پیروزی ۳ – یک برای بارسلونا بود. آخرین مصاف رسمی ۲ تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی سال ۲۰۰۶ – ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپا باز می‌گردد که ۲ تیم به تساوی ۲ -۲ در مجموع ۲ بازی رسیدند، اما به دلیل گل‌های زده بیشتر در خانه حریف این لیورپولی‌ها بودند که به دور بعد صعود کردند.

۲ تیم در مجموع ۹ بازی رسمی دارند که حاصل آن ۳ باخت بارسلونا، ۳ پیروزی بارسلونا و ۳ تساوی بوده است. ۲ تیم همچنین در بازی‌های دوستانه هم چند بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x