اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

کشف بیش از ۶ هزار میلیارد کالای قاچاق در اصفهان/استرداد ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد اموال مسروقه به مال باختگان

کشف بیش از ۶ هزار میلیارد کالای قاچاق در اصفهان/استرداد ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد اموال مسروقه به مال باختگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از کشف ۶هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق طی مدت ۱۰ ماهه سال جاری توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه شهید “اسماعیل چراغی” و شهید “مختار مؤمنی” از شهدای اخیر پلیس استان اصفهان و هچنین تبریک پیشاپیش چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم در مسیر امام (ره) و شهدا ثابت قدم باشیم و بتوانیم با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت حجت (ع) و استقرار حکومت حق و عدالت در جهان موفق و پیروز شده و رضایت پروردگار را فراهم آوریم.

انهدام ۸۰ باند قاچاق مواد مخدر

وی در ادامه به موفقیت ها و دستاورد های پلیس استان اصفهان در مدت ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۸۰ باند و شبکه قاچاق منهدم، ۲۴تُن و ۲۵۴کیلوو۶۲۹ گرم انواع مواد از آنها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۲ قبضه سلاح ، توقیف ۴۶۶ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت خبر داد و گفت: در این مدت میزان کشف هروئین ۱۱۰ درصد و کشف شیشه ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

افتتاح کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در دهه فجر

سردار میرحیدری نبود مکان مناسب برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر را یکی از مشکلات استان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: انشاءالله در دهه فجر امسال شاهد افتتاح کمپ بزرگ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در شهر اصفهان که کمک خوبی در جهت بهبود شرایط جامعه و رفع دغه خانواده ها است خواهیم بود و به محض افتتاح این مجموعه معتادان متجاهر و کارتن خواب جمع آوری و در این مکان نگهداری می شوند.

کشف ۶هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این فرمانده اولویت خود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را بر روی پرونده های کلان و دانه درشت ها متمرکز کرده افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد پرونده های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۹۰ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۶هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۶۶ درصدی همراه بوده اظهار داشت: در همین مدت ۵۱۷ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق و ۱۲۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق نیز توقیف شدند.

وی به افزایش ۱۸۶ درصدی کشف سوخت قاچاق اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان سوخت باعث بروز حوادث ناگواری می شوند که به عنوان نمونه در تصادف یک دستگاه خودروی کامیون حامل سوخت در محور خور یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند و به همین دلیل از مردم می خواهیم که هرگونه اطلاعاتی در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با این گونه افراد برخورد های سریع، قاطع و قانونی صورت گیرد.

استرداد ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

سردار میرحیدری در خصوص عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: دراین حوزه ۱۴۴ باند سرقت متلاشی و در مجموع ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز به مال باختگان مسترد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کاهش سرقت در برخی از شهرستان های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در شهرستان خوانسار۱۱٫۳درصد، در شهرضا ۱۱٫۲درصد،

در گلپایگان، ۲٫۵ درصد، نایین ۵درصد، نطنز ۱۵درصد، تیران و کرون ۲درصد، دهاقان ۶ درصد، خورو بیابانک ۳۰ درصد و بویین میاندشت ۳ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم.

کاهش ۵ درصدی جان باختگان تصادفات در راه های برونشهری

سردار میرحیدری گفت: علی رغم اینکه چندین سال پیاپی شاهد کاهش میزان فوتی های ناشی از تصادفات در راه های درونشهری بودیم اما امسال با افزایش ۳۳ درصدی در این حوزه مواجه بودیم که این موضوع بسیار نگران کننده است و بایستی رسانه ها در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از وسایل نقلیه به ویژه استفاده از موتورسیکلت در بین مردم به طور جدی وارد میدان شوند.

این مقام ارشد انتظامی وضعیت تصادفات در جاده های استان را رو به بهبود اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد جان باختگان در صحنه تصادف با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است.

مسدود سازی ۵ هزار و ۴۰۰ حساب کلاهبرداران در فضای مجازی

سردار میرحیدری در خصوص عملکرد ۱۰ ماهه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: میزان پرونده های تشکیل شده در این پلیس ۷ درصد و میزان کشفیات این پلیس نیز ۹٫۶ درصد رشد داشت.

وی ازپاسخگویی کارشناسان پلیس فتا به ۷۸هزار و ۶۴۱ مورد تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های سایبری خبر داد و گفت: در همین مدت ۵ هزار و ۴۰۰ مورد حساب کلاهبرداران مسدود و ۱۰ طرح نیز در جهت ارتقای امنیت سایبری استان اجرا شده است.فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه خاطر نشان کرد: مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا استان اصفهان با شماره ۰۹۶۳۸۰ در خدمت شهروندان است و کسانی که دچاردر فضای مجازی دچار آسیب شدند یا سوالی در این حوزه دارد و یا اطلاعاتی را می خواهند در اختیار کارشناسان این پلس قرار دهند می توانند در تمام ساعات شبانه روز با این شماره تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x