ایجاد روح همبستگی لازمه بهبود ترافیک شهری

ایجاد روح همبستگی لازمه بهبود ترافیک شهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: وضع نا مطلوب عبور و مرور عابران پیاده، بی توجهی برخی از رانندگان به مقررات آمد و شد و وجود تعداد زیادی از خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی که عمر مفید آنها سپری شده همگی حاکی از نوعی بی نظمی و اوضاع آشفته عبور و مرور است.
 
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: بی تردید امروزه جامعه ما، زیان های مادی و معنوی زیادی را از جهت نابسامانی های ترافیکی متحمل می شود که برای کنترل و بهبود وضعیت نابسامان ترافیک باید ضمن ایجاد و استقرار مدیریت واحد، طرح و برنامه صحیح و مدونی وجود داشته باشد و راه حل های ارائه شده از سوی صاحب نظران به دلیل کمبود اعتبارات و یا تغییر مسؤولان امر مسکوت گذارده نشود.
وی افزود: امروزه نباید تنها به مسائل تکراری از قبیل نقش مهندسی ترافیک، تامین وسایل حمل و نقل عمومی و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد بلکه لازم است در این میان به موضوع مهمتری نیز پرداخته شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان و تمامی اقشار مختلف جامعه را در برگیرد و آن عبارت از ایجاد روح همبستگی و تعاون در رفع یک مشکل و معضل اجتماعی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان پیرامون عدم وجود اتحاد و همبستگی تصریح کرد: شاید به دلیل عدم وجود اتحاد و همبستگی باشد که اکثر قریب به اتفاق مردم، هنگامی که در مجموعه عبور و مرور قرار می گیرند، از آنچه که در اطرافشان می گذرد، دلگیر و آزرده خاطر می شوند و تن و روان آنان از فشارها و دلهره های ناشی از محیط ناهنجار ترافیک، متحمل صدمات جبران ناپذیری می گردد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بر این اساس متاسفانه خود آنان نیز به علت وقوع تخلفات پی در پی در اطرافشان، پس از مدتی، به جرگه ی رانندگان و عابران بی توجه به مقررات می پیوندند و اعمال خلاف خود را هموراه به نحوی توجیه می کنند. در نتیجه می توان گفت که تخلف رانندگی مانند ویروس یک بیماری مسری، به دیگران سرایت می کند، ویروسی که تنها با اندکی احساس مسئولیت و داشتن روحیه تعاون و مشارکت نابود می گردد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x