اصفهان شهر خیران و خیریه ها است

اصفهان شهر خیران و خیریه ها است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جشن رمضان با برپایی آیین سفره های بهشتی در جمع خیران، حامیان نیکوکار، مسئولان استانی و تعدادی از مددجویان نخبه و خودکفا شده، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، در آیین سفره های بهشتی مسئولان استان و خیران در کنار خانواده های ایتام، افطار کردند.
دکتر مرتضوی استاندار اصفهان در ویژه برنامه آیین سفره های بهشتی، از خدمات کمیته امداد استان که در تمام این سالها برای غبارزدایی بعضی از نقص های جامعه از چهره خانواده های نیازمند استان در تلاش است قدردانی کرد و اظهار داشت: شجره طیبه ای که حضرت امام خمینی(ره) غرس کردند بواسطه سلسله سلاله پاک ایشان این چنین برکت یافته و امروز بواسطه تجربه و دانشی که امدادگران این سالها کسب کرده اند، گستره خدمات این نهاد در بخش های مختلف دامنه وسیعی یافته است که شایسته تقدیر ویژه می باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر خیران و خیریه ها است، افزود: این شهر بضاعت بسیار زیادی دارد و اگر مسئولین درست عمل کنند و بستر مناسبی برای مشارکت خیران فراهم سازند، کمبودی در سطح استان نخواهیم داشت و با رشد و شناسایی استعدادهای نخبگان می توانیم کارآفرینان و اندیشمندان بزرگی از دل محرومیت ها برای آینده کشور تربیت کنیم.
کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خدمت رسانی این نهاد به نیازمندان تحت پوشش، اظهار داشت: امروز در آئین سفره های بهشتی میزبان تعدادی از نخبگان به نیابت از ۵۰۰ نخبه تحت حمایت و تعدادی از بانوان سرپرست خانوار از بین جمعیت بیش از ۳ هزار خانواری که در سال گذشته به خودکفایی رسیده اند و تعدادی از فرزندان عزیز ایتام که توفیق خدمت گذاری به ایشان را داریم هستیم.
زارع با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار دانش آموز و بیش از ۳ هزار دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: در سال گذشته در حوزه فرهنگی ۶۰ میلیارد تومان با مساعدت خیران به آینده سازان این مملکت خدمت رسانی شد.
وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در بحث توجه به تسهیلات اشتغال زایی، گفت: سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۴ هزار فرصت اشتغال برای مددجویان ، ۳ هزار خانوار تحت حمایت به خودکفایی رسیدند.
مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه اگر توفیقی در عملکرد این نهاد برای خدمت رسانی به نیازمندان ایجاد شده به برکت همدلی و همراهی خیران و به واسطه اعتماد این عزیزان است، افزود: طی دو سال متوالی تمام نوعروسان با حمایت خیران برای تامین جهیزیه به خانه بخت روانه شدند و هیچ زوجی پشت نوبت انتظار دریافت جهیزیه نداریم.
از دیگر برنامه های جنبی این مراسم، اجرای زنده طرح های نمایشگاهی در گروه های شغلی سفالگری، میناکاری، الماس تراشی، مس پرداز، قلم زنی، چرم دوزی، پشتی دوزی، عروسک سازی و تولید ظروف چوبی بود.

مهدی جمشیدی
انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x