اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پلیس به نقش برجسته جوانان درامنیت کشور نگاه ویژه ای دارد / استفاده از مدیران جوان و نوپا در بدنه پلیس

پلیس به نقش برجسته جوانان درامنیت کشور نگاه ویژه ای دارد / استفاده از مدیران جوان و نوپا در بدنه پلیس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی استان می گوید جوانان یکی از عوامل اصلی پیروزی و تثبیت انقلاب و شکست دشمن بعثی در جنگ تحمیلی بودند و بنابر این پلیس به نقش برجسته جوانان در امنیت کشور نگاه ویژه ای دارد.
به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با سردار “محمدرضا میرحیدری”، فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص نقش جوانان در امنیت کشور، چگونگی استفاده از آنان در ماموریت برقراری نظم و امنیت، موضوع جوان گرایی در بدنه پلیس و استفاده از مدیران جوان در مسئولیت های انتظامی به گفت و گو پرداختیم.
-سردار در ابتدا نظرتان را پیرامون نقش جوانان در امنیت کشور بفرمایید

  • به نوبه خودم میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) که به شایستگی سالروز ولادت آن حضرت به عنوان روز جوان نامگذاری شده را به همه جوانان و همه شیعیان تبریک می گویم و امیدوارم همه ما جوانمردی آن بزرگواررا سرمشق خود قرار دهیم و ما هم مانند آن بزرگوار که در رکاب پدر بزرگوارش جانفشانی کردند بتوانیم به همان سبک در پیروی از ولایت و دوری از هوا و هوس خود عمل کنیم.
    درخصوص نقش جوانان در امنیت ایران اسلامی باید بگویم که حقیقتاً قشر جوان یکی از عوامل اصلی پیروزی و تثبیت انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس هم نقش برجسته ای داشتند. به همین دلیل معتقدم که نقش جوانان در آبادانی و توسعه کشور باید همیشه مورد توجه حاکمیت باشد.
    متاسفانه کم توجهی به این حوزه باعث شده تا جوانان کشور در بحث اشتغال و ادامه تحصیلات خود با مشکلاتی مواجه شوند و فکر می کنم که به هر حال مسئولان باید به این قشر عزیز و ارزشمندی که نیروی بالقوه ای برای آینده نظام و حاکمیت هستند توجه بیشتری کنند.
    -پلیس چه سازو کاری برای استفاده از ظرفیت جوانان در امنیت کشور پیش بینی کرده است
    *پلیس هم به نقش برجسته جوانان درامنیت کشور نگاه ویژه ای دارد و در غالب ماموریت هایش از همکاری فکری و عملی جوانان بهره برده است. علاوه بر این سازو کاری به نام پلیس افتخاری طراحی شده که در این حوزه جوانان عزیز دودشادوش همکاران ما بدون هیچ گونه چشم داشتی و تنها با حس ایثارگری که دارند در ماموریت های مربوط به برقراری نظم و امنیت فعالیت می کنند و بحمدالله بسیار هم مؤثر بودند.
    در حوزه های پژوهشی هم به همین شکل جوانان عزیز بدون چشم داشتی در کنار همکاران ما در دفتر تحقیقات کاربردی حضور یافته و طرح ها و نقطه نظرات علمی خود را ارائه می کنند که در اجرای بهتر ماموریت ها به ما کمک بسیار زیادی می کند .
    در ارتباط با حوزه سربازان که از همه جوان تر هستند هم مشاهده می کنیم علی رغم دوران قدیم که غالباً سربازان افراد بی سوادی بودند اما امروز کمتر دیپلم و فوق دیپلم بوده و همه بحمد الله دارای مدارک تحصیلی عالیه هستند که این ها از برکات انقلاب اسلامی است و باید قدر بدانیم و انشاء الله از این موهبت الهی به صورت بهینه استفاده کنیم.
    -سردار، حالا که حرف از سربازهای جوان شد لطفاً بفرمایید که چه تدابیری اندیشیده شده تا از تخصص و توانایی این نیروها به صورت شایسته استفاده شود.
    *متاسفانه به دلیل کثرت ماموریت هایی که در حوزه انتظامی و ترافیکی داریم گاهاً بدون توجه به مدرک، تخصص و علمی که سربازان جوان به آن اشراف دارند از آنها استفاده می شود . به نظرم برای اینکه بتوانیم از این نیروها به نحو شایسته استفاده کنیم لازمه اش این است که ستاد کل نیروهای مسلح در جذب سربازان توجه داشته باشد که ما بتوانیم متناسب با نیاز خود در شناسایی و جذب سربازان اقدام کنیم چرا که اگر از این نیروها در مسیر دانششان استفاده کنیم بهره دهی فراتری دارند و می توانند برای هم سازمان و هم جامعه مفید باشند.
    -یکی از اقدامات خوبی که در فرماندهی انتظامی استان اصفهان شکل گرفت برگزاری نشست های هم اندیشی با جوانان بود که مدتی است این برنامه اجرا نشده در خصوص علت عدم برگزاری آن و برنامه های آتی که در این زمینه دارید بفرمایید.
  • بله ما جلساتی را در پارک ها به منظور استفاده از نظرات جوانان و بهره گیری از نقطه نظرات آنها داشتیم که هدف اصلی این برنامه هم کاهش فاصله پلیس با جوانان و نوجوانان عزیز بود ونشست های خوبی را هم داشتیم ولی زمانی که از سوی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که از شکل گیری هرگونه تجمعات جلوگیری شود، این جلسات تعطیل شد. الآن هم در نظر داریم تا همان جلسات را با جوانان عزیز در محلات مختلف برگزار کنیم و متناسب با شرایط هر محله ای ماموریت هایی را با کمک خود جوانان اجرا کرده و امنیت آن محله را برقرار کنیم.
  • لطفاً درخصوص موضوع جوان گرایی در سازمان پلیس و استفاده از مدیران و فرماندهان جوان هم توضیح دهید
    *جوان گرایی، جزو تاکیداتی است که فرمانده معظم کل قوا به فرماندهان نیروهای مسلح داشتند که هم درانتصابات و هم مسئولیت ها و در سپردن ماموریت ها به جوانان اعتماد شود.
    به یاد دارم که چند سال پیش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یکی از بیانات خود فرمودند که من اطمینان دارم اگر جوانان ما در دفاع مقدس خوب درخشیدند نسل فعلی هم چنانچه پای کار بیفتند و بستر آماده باشد از جوان های دوران دفاع مقد س اگر جلوتر نباشند عقب تر نیستند.
    این اطمینانی که رهبر انقلاب به نسل جوان دارند باید برای همه ما درس آموز باشد و همه ما باید اعتماد کنیم و به آنها میدان بدهیم که میزان توانمندی خودشان را ارائه دهند و مانند نسل های گذشته و حتی فراتر از آنها به جامعه و مردم خدمت رسانی کنند.
    ما هم در انتصاباتی که داشتیم بحث جوان گرایی را در اولویت قرار دادیم و غالباً از نیروهای جوان که از تحرک و جُنب و جوش و انگیزه بالایی برخوربودند در مسئولیت های مختلف از آنها استفاده کرده ایم. من روزی که مسئولیت فرماندهی انتظامی استان را عهده دار شدم موضوع جوان گرایی را از رئیس دفتر خودم شروع کردم و نیروی جوانی را در این حوزه بکارگیری کردم.
    امروز هم در انتصاب مدیران و فرماندهان غالباً این موضوع را مد نظر داریم و افراد جوان و نوپایی را برای مسئولیت های مختلف انتخاب می کنیم که حقیقتاً این رویه در روند موفقیت های پلیس تاثیرات بسیار زیادی داشته و موفقیت هایی که امروز عاید مجموعه انتظامی استان شده به دلیل این انتخاب ها و میدان دادن به جوانان و اعتماد به آنان در بدنه سازمان پلیس است.
    -در پایان این گفت و گو اگر صحبتی با جوانان دارید بفرمایید
  • توصیه من به جوانان این است که قدر این موقعیت را بدانند و سعی و تلاششان این باشد که از دوران طلایی عمر خود بهترین استفاده را ببرند و تا می توانند در ارتباط با جلب رضایت الهی قدم بردارند و در هر حرکتی، هر عملی و هر صحبتی که می کنند اصل توجهشان کسب رضایت خداوند باشد و از پاکی وجودشان در این دوران سختی که دشمنان ما در حوزه اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی ایجاد کردند مراقبت کنند تا خدای ناکرده در معرض آسیب ها و انحرافات قرار نگیرند و با فطرت پاک خود انشاء الله یک عنصر مؤثر و کارآمد برای جامعه خود باشند و در هر مسئولیت و مسندی که قرار گرفتند در پیش بُرد اهداف عالیه انسانی و ایمانی خود حرکت کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x