اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

«توجه به امر پیشگیری مهمترین راهکار کاهش حجم وارده به محاکم است»

«توجه به امر پیشگیری مهمترین راهکار کاهش حجم وارده به محاکم است»

رییس کل دادگستری استان در آیین معرفی رییس کل جدید محاکم عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان: «توجه به امر پیشگیری مهمترین راهکار کاهش حجم وارده به محاکم است»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیین تکریم و معارفه رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان برگزار شد.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان کمبود کادر و نیروی انسانی در دادگستری اصفهان را مهمترین مشکل مجموعه قضایی اصفهان ارزیابی کرد و بیان داشت: در همه بخش‌ها اعم از دادسرا، محاکم عمومی و انقلاب و تجدیدنظر با کمبود شدید نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری مواجه هستیم و این امر و عدم تناسب آن با جمعیت اصفهان باعث حجم بالای کار و پرونده برای همکاران گشته است.

وی افزود: البته تاکنون اقدامات و تلاش های خوب و مؤثری از سوی مسؤولان استانی و کشوری در این خصوص صورت پذیرفته اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

ایشان تقویت و توجه به امر پیشگیری را مهمترین راهکار برای کاهش ورودی و حجم پرونده به محاکم دانست و اظهار داشت: همکاری و همراهی همه سازمان ها و ارگان ها در امر پیشگیری از وقوع جرم شرط تحقق اهداف عالی در این مسیر است و دادگستری علی رغم برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگی که در دستور کار دارد نیازمند این تعامل می باشد.

رییس دستگاه قضایی استان موجودی برخی از شعب در اصفهان را بالا اعلام و خاطرنشان کرد: برخی از شعب حقوقی دادگستری شهرستان اصفهان دارای آمار بالایی از پرونده مانده از قبل است که به رییس جدید دادگستری شهرستان تأکید شده است با مدیریت و تدبیر در کاهش آن تلاش جدی بعمل آید تا در پایان سال اخبار خوبی در این خصوص به عموم اعلام شود.

ایشان استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استفاده از ارفاقات و ظرفیت های قانونی از جمله عفو، پابند الکترونیک و… باید به صورت حداکثری در دستور کار محاکم باشد.

شایان ذکر است در این مراسم از خدمات محمدحسین آقایی با اهدای لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رییس قوه قضاییه علی نوریان به عنوان رییس جدید محاکم عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان معرفی گردید.

گفتنی است محمد حسین آقایی از این پس عهده دار مسؤولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x