اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

عشق ظاهری

عشق ظاهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

من تک پسر خانواده هستم ، از بچگی هر چه می خواستم دراختیارم بود  و به گونه ای درخانه حرف اول را می زدم و حتی در کار خواهر هایم هم دخالت می کردم. در نوجوانی دخترهای زیادی دلشان می خواست با من دوست شوند هم به خاطر اینکه ظاهر خوبی داشتم و وضع مالی خانواده ما هم در سطح عالی بود.

به هر سختی بود وبا پا فشاری خانواده دیپلم و لیسانسم را گرفتم و وارد بازار کار شدم، بعد از اینکه در یکی از شرکت های تجاری کاری پیدا کردم پدر و مادرم به شدت به من اصرار می کردند که ازدواج کنم اما زیر باز نمی رفتم، مدتی بود که پدر و مادرم می خواستند برایم دختری انتخاب کنند اما من زیربار نمی رفتم و هربار می گفتم آمادگی ندارم تا اینکه در یکی از سایت های همسریابی با دختری که ظاهر بسیار زیبایی داشت آشنا شدم.

از آنجا که اولین و مهمترین معیارم برای ازدواج ظاهر طرف مقابلم بود ، پس از مدتی آشنایی ، موضوع را با پدر و مادرم در میان گذاشتم اما با مخالفت شدید آنها روبرو شدم چون آنها معتقد بودند که در این طور ارتباطها نمی شود شناخت خوبی از افراد پیدا کرد اما من پایم را در یک کفش کردم و گفتم عاشق سپیده هستم و می خواهم با او ازدواج کنم و سرانجام هم علی رغم مخالفت شدید پدر و مادرم دریک مراسم باشکوه پیوند زناشویی بین ما بسته شد و زندگی مشترکمان را با هم شروع کردیم.

چند ماهی از زندگی ما نگذشته بود که همسرم فهمیدم، ظاهرش با آدمی که قبل از ازدواج می شناختم به کلی تغییر کرده است. او دوست داشت مانتوهای تنگ و جلف بپوشد ، هر بار که می خواستیم باهم بیرون برویم آرایش غلیظ می کرد و پوشش نامناسبی داشت هر چقدر می گفتم مقابل دوستانم و فامیل هایم پوشش خوبی داشته باشد فایده ای نداشت و مدام خودش را آدم روشنفکری قلمداد می کرد و مرا اُمل می دانست. من چون از خانواده ای مذهبی و با غیرت بودم نمی توانستم رفتارهای همسرم را تحمل کنم تازه فهمیدم که چقدر تفاوت های زیادی در اعتقادات و فرهنگ های ما است.

خلاصله هرروز اختلافاتمان بیشتر و بیشتر می شد تا اینکه فهمیدم با یکی از دوستانم در شبکه های اجتماعی ارتباط دارد. بر سر همین موضوع دعوای شدیدی با او کردم و حالا بعد از مشاجره ای که سر ارتباطش با دوست من در شبکه های اجتماعی به میان آمد ،چند هفته است که از خانه رفته و امروز با احضاریه دادگاه روبرو شدم که در آن همسرم درخواست طلاق داده و مهریه اش را نیز به اجرا گذاشته است.

در انتخاب همسر به ظاهر افراد توجه نکنید

سید علیرضا هاشمی، کارشناس ارشد مشاوره و روانشناس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره به خبرنگار ما گفت: در هر انتخابی از جمله انتخاب همسر توجه به کلیه ویژگی ها و خصوصیات افراد می بایست مبنای تصمیم گیری ما قرار گیرد و ما نمی توانیم ظاهر افراد را مبنایی برای تصمیم گیری و قضاوت نسبت به میزان تفاوت ها و شباهت ها در فرد مورد نظر خود قرار دهیم.

وی افزود: در ارتباط با ازدواج و انتخاب همسر مناسب شناخت علایق، استعدادها، افکار، دیدگاه های مذهبی و اعتقادات به عنوان ملاک های اساسی در هر ازدواجی شناخته شده است که کارشناسان و روانشناسان نیز توجه به این مسایل را بسیار ضروری می دانند.

کارشناس ارشد مشاوره مرکز مشاوره آرامش ادامه داد: بنابراین لازم است تا خانواده ها نیز با توجه به این معیار و ملاک ها فرزندان خود که امیدهای آینده و پرورش یافتگان کانون گرم خانواده هایشان هستند را به این مسایل آگاه و توجیه کنند تا مسیر سبز زندگی خود را با ازدواجی هوشمندانه انتخاب نمایند.

هاشمی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از جوانان در شرف ازدواج گاهی اوقات به خاطر احساسات و عواطف تامین نشده در فضای گرم و صمیمی خانواده ها، شبکه های اجتماعی را به عنوان مأمنی برای تخلیه هیجانات و بروز احساسات خود انتخاب می کنند و این مسئله باعث می شود به وسیله القائات، راهکارها و مطالب غالباً اشتباه که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود تصمیم گیری غلطی داشته باشند.

این کارشناس مشاوره و روانشناس تصریح کرد: به  جوانانی که در آستانه ازدواج قرار دارند توصیه می کنم که همسر آینده خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جستجو نکنند، هیچگاه بخاطر ظاهر افراد پا روی اعتقادات و ارزش هایی که باعث استحکام خانواده است نگذارند چرا که مطمئناً اگر فردی ظاهر زیبایی داشته باشد اما ایمان نداشته باشد نمی تواند همسر خوبی برای شما و مادری برای تربیت صحیح فرزندانتان باشد.

هاشمی عنوان داشت: توصیه ما این است که برای انتخاب همسر  از راهنمایی والدین، دوستان مورد اطمینان و معتمد، افراد شایسته و موفق و با تجربه استفاده کرده و در نهایت با دید باز و با تحقیق پا در این عرصه بگذارند و بهترین تصمیم را گرفته و با استعانت از پروردگار و پیروی از سیره ائمه اطهار که حقیقتاً الگوی جامعه در تمام ادوار زندگی بودند خانواده ای متعالی را تشکیل داده و زمینه ساز تربیت فرزندانی موفق و سعادتمند در آینده شوید.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x