اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست بررسی بایدها و نباید های فضای مجازی در مخابرات اصفهان برگزار شد

نشست بررسی بایدها و نباید های فضای مجازی در مخابرات اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه نقد و بررسی بایدها و نباید های فضای مجازی، صبح امروز _دوشنبه ۱۵‏/۰۶‏/۱۴۰۰ _ به صورت ویدئو کنفرانس  درسالن اجتماعات ساختمان ستاد مخابرات منطقه  اصفهان برگزار شد.

دکتر فرهنگ مدرس دوره های سواد رسانه ای، در این جلسه با اشاره به پیشرفت های حاصل از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:  پیشرفت بشر در عرصه‌های مختلف به ویژه فناوری، دنیای بزرگ را به فضایی کوچک بدل کرده است که افراد به آسانی می‌توانند محدودیت‌های زمان و مکان را زیر پا گذاشته و با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ در حالی که این امر در گذشته نه چندان دور فرایندی بسیار طولانی را می‌طلبید.

وی افزود: ترویج استفاده از فضای مجازی در دنیا و استقبال روزافزون و سریع افراد از این فضا، جوامع مختلف را با چالش‌هایی رو به رو کرد که فرهنگ‌های قبل از آن درگیر چنین مسائلی نبوده اند و امروزه در سطح جامعه می‌توان به وضوح تغییراتی که استفاده از فضای مجازی در شیوه زندگی افراد گذاشته است را حس کرد.

این کارشناس عرصه رسانه عنوان کرد: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است که توانسته در زندگی مردم جا باز کند و بر طیف وسیعی از ابعاد زندگی انسانها تاثیر بگذارد و باید دانست این فضا علی رغم داشتن فرصت های بسیار خوب، تهدیداتی هم  برای جامعه دارد که با استفاده درست و مدیریت صحیح این فضا می توان از آسیب های آن کاست.

گفتنی است اجرای برنامه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست بود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x