اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

هشدارهای ترافیکی ویژه ایام محرم

هشدارهای ترافیکی ویژه ایام محرم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

الف- توصیه به هیأت های برگزار کننده مراسم:

تاکید می شود مسئولان هیئت ها و دستجات عزاداری علاوه بر رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی درصورت اجازه احتمالی راه اندازی دسته عزاداران در معابر، نسبت به رعایت اصول ایمنی ترافیک و همراه داشتن علائم و تجهیزات لازم بویژه در صورت حرکت شبانه دستجات اقدام نمایند.

نظر به اینکه به موجب ماده ۱۹۱ و ۱۹۳ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا بمنظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود. زیرا عوامل پلیس، از تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری جلوگیری به عمل خواهند آورد.

در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خلل وارد نشود.

ب- توصیه به عزاداران :

با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس یه لباس تیره ومشکی می باشند ،لازم است به مسولین دسته ها و هیت های عزاداری توصیه گرددحتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابراحتیاط بیشتری داشته باشند.

در هنگام دسته روی مخصوصا در شب، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار هیات ها (همیار محرم) هستند، در قسمت های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و بویژه موتورسیکلت سوران باشند.

به خانواده های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم ها مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره رو، جلوگیری کنند.

چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان از خودروهای سواری و اتوبوس که پیش بینی شده استفاده کنند و از سوارشدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل ها خودداری کنند.

چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری وتجمع دستجات عزاداری حضور و شرکت کنند، حتما محدودیت های ترافیکی را مد نظر قرار داده و با پلیس همکاری کنند تا موجب به انتقال خودرو نگردد.

ج- توصیه به رانندگان وسایل نقلیه:

از سلامت فنی وسابل نقلیه اطمینان حاصل نموده و از سالم بودن چراغ های ضروری خودرو بویژه چراغ های جلو و ترمز، مطمئن گردند.

به محدودیت های ترافیکی احنمالی به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان امام حسین (ع)، میدان شهید لاوی به سمت گلستان شهدا، کمال اسماعیل و پاسداران به سمت سید علیخان و عاشق اصفهانی به سمت حرم زینبیه توجه داشته باشند.

همچنین نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران عزیز توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام نمایند.

در پایان لازم به ذکر است که پلیس راهور درتمامی اجرای مراسم عزاداری برابر با مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x