اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان

نشست دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،  سه شنبه ۸ مردادماه، دکترمهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در اولین ساعات ورود به استان زنجان با دکتر شعبانی معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان دیدار و گفتگو نمود.‌

در این دیدار دکتر قاسمی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با ارائه‌ گزارشی از عملکرد انجمن های ادبی استان زنجان گفت: تعامل بسیار خوبی بین معاونت فرهنگی شهرداری و معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد و انجمن های ادبی فعال استان زنجان وجود دارد.

دکتر مهرناز آزاد نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور در هفته فرهنگی و روز زنجان، بزرگداشت «شیخ اشراق» در این استان گفت: وجود شاعران و نویسندگان و غنای ادبی در این استان در سطح کشور غیر قابل انکاراست.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اهمیت نقش ادبیات در برجسته نمودن تاریخ ارزشمند این سرزمین ‌در جهان گفت: تلاش تمام مجموعه های علمی، فرهنگی و هنری از جمله دانشگاه ها، آموزش و پرورش، کانون های فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی شهرداری‌ها و معاونت فرهنگی ادارات ارشاد در مسیر ارتقا سطح کمی و کیفی انجمن های ادبی کشور می تواند توانمندی های بالقوه آنها را به فعل رسانده و با توجه به استعدادهای درخشان موجود درحوزه ادبیات ملی، اسلامی ایران بخصوص در استان هایی که ادبیات بومی قوی دارند نتایج ارزشمندی خواهد داشت.

مهرناز آزاد با تاکید بر لزوم ایجاد کمیته های آموزش و پژوهش در هر استان در مجامع ادبی گفت: انجمن های ادبی ما نیاز به ارتقا کیفی داشته و به همین منظور ایجاد ساختارهای علمی و کاربردی در آنها می تواند بسیاری از نیاز های آنها را رفع کند.

وی در ادامه یادآوری نمود که مجامع ادبی کشور در هر استان باید صاحب خانه شوند تا برنامه های آموزشی و پژوهشی و اجرایی آنها بصورت متمرکز در پرتو یک مدیریت ناب ساماندهی و جایگاه ادبیات هرچه بیشتر تثبیت و تحکیم یابد.

دکترشعبانی ضمن خوش آمد و اظهار خوشحالی از حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور اظهار نمود حضور شما را به فال نیک گرفته امیدواریم در مدت حضورتان دراستان های شمال غربی کشور شاهد اتفاقات خوبی درعرصه ادبیات بخصوص انجمن های ادبی استان زنجان باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون فرهنگی شهرداری زنجان در ادامه گفت:اگرچه استان زنجان از استان های نیمه محروم محسوب می شود اما فعالیت های ادبی درخور تحسینی دارد، با این حال به دلیل اینکه ما همواره تلاش می کنیم این سطح را ارتقا دهیم هرگز به آنچه هست قانع نخواهیم بود.

دکتر شعبانی در ادامه افزود، همراهی و همدلی و مساعدت های مالی و معنوی این معاونت با انجمن ها بخصوص در امر برگزاری جشنواره ها و همایش های فاخر و در شان ادیبان، چاپ و نشر آثار مولفان، اختصاص مکان برای برگزاری جلسات هفتگی انجمن ها از جمله کارهایی است که ما جزو وظایف خود می دانیم و در انجام آنها کوتاهی نخواهیم نمود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش زبان های محلی در حوزه ادبیات داستانی و شعر برای شاعران و نویسندگان در استان زنجان باید در الویت فعالیت های فرهنگی همه دستگاه های فرهنگی بخصوص مجمع انجمن های ادبی کشور قرارگیرد.

الهه کمالی

انتهای خبر/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x