بین الملل سیاسی

روسیه به آمریکا هشدار نظامی داد

روسیه به آمریکا هشدار نظامی داد

به گزارش احوال ازایرنامعاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با هشدار نظامی به واشنگتن، گفت: پایگاههای سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا و ناوهای دربرگیرنده اجزای این سیستم در دریاها و اقیانوس ها، امکان انجام حمله های ناگهانی ضدروسی را به وجود آورده که مسکو با آن مقابله خواهد کرد.

ژنرال ویکتور پوزنیخیر در نشست امنیت بین المللی مسکو با حضور نمایندگان 80 کشور از جمله هیات دفاعی ایران، گفت: مجموعه پدافند موشکی آمریکا در اروپا برپایه سامانه های زمینی هشداردهی موشکی و سکوهای پرتاب موشک ایژس شکل گرفته است.
پایگاه خبری رگنوم روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنان این مقام نوشت: سکوهای مستقر امکان پرتاب موشک های مختلف از جمله بالدار دوربرد و از نوع تام هاوک را فراهم می کند که این وضعیت با توجه به نوسازی دائمی این سیستم، تهدیدی جدی برای توان بازدارندگی روسیه شکل می دهد.
ژنرال پوزنیخیر ادامه داد: شرایط موجود روسیه را مجبور می کند، تدابیری را اتخاذ کند تا از توان ضربه زدن ناگهانی و سامانه پدافندی موشکی (آمریکا) ایمن باشد، در حالیکه نه ما و نه کشورهای دیگر نیازی به ایجاد این رقابت جنگ افزاری نداریم.
به گزارش ایرنا، روابط مسکو و غرب از سه سال پیش با پیگیری و راهبرد ضدروسی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، تقریبا در بدترین حالت از سال 1991 پس از فروپاشی شوروی و تشکیل روسیه نو قرار دارد.
اعمال مجموعه ای از تحریم های سختگیرانه اقتصادی علیه مسکو توسط واشنگتن و اتحادیه اروپا و همچنین تقابل نظامی در قالب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا نزدیک روسیه در چند جمهوری سابق شوروی در شرق اروپا و همچنین رومانی و لهستان، سبب تیرگی بیشتر روابط شده است.
به گزارش ایرنا، در نشست دو روزه امنیت بین المللی مسکو 700 شرکت کننده از جمله 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع از جمله سردار حسین دهقان رئیس هیات ایرانی و همچنین رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و کارشناسان از کشورهای مختلف شرکت دارند.
جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی دو روزه مسکو است.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x