اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

اجازه برداشت گاز به سرمایه‌گذاران در مصرف بهینه انرژی به میزان بهره‌وری انجام شده

اجازه برداشت گاز به سرمایه‌گذاران در مصرف بهینه انرژی به میزان بهره‌وری انجام شده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

کوروش خسروی در حاشیه نشست تخصصی مصرف بهینه انرژی با حضور استاندار اصفهان و مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که اگر شرکت‌هایی بتوانند در حوزه مصرف بهینه گاز صرفه‌جویی کنند، شرکت گاز ایران معادل این صرفه‌جویی به آنها اجازه برداشت برای مصرف خود و یا فروش در بازار بدهد. وی افزود: عمده شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه مصرف بهینه گاز، مجموعه‌های پرمصرف مثل صنایع‌ فولادی هستند که با سرمایه‌گذاری در بهبود مصرف واحدهایی مثل تولید آجر، مرغداری و گلخانه، می‌توانند معادل کاهش مصرف رخ داده را از شبکه برداشت کنند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: این امر به دلیل سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در افزایش بهره‌وری و حفظ سرمایه ملی انجام می‌شود. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در صورت عدم تمایل به استفاده از این گاز، می‌‌توانند آن را در بازار بورس به فروش رسانده و از این طریق به سرمایه خود دست یابند. خسروی با بیان اینکه در اصفهان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مصرف بهینه گاز به تعداد زیاد وجود دارد، گفت: اصفهان با داشتن واحدهای تولید آجر، گلخانه‌ها و مرغداری‌های بزرگ، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در مصرف بهینه گاز است چراکه همه این واحدها به راهکارهای کاهش مصرف انرژی نیاز دارند. وی با اشاره به برگزاری رویداد ایزینکس بیان کرد: طی ۴۰ روز آینده، تفاهم‌نامه مربوط به این امر امضا و یک نمونه سرمایه‌گذاری بین یک شرکت فولادی و تولیدکنندگان آجر، ارائه خواهد شد.

امیر حسین جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای
Article Rating
اشتراک
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنید.x