اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

صدور ۵۹ گواهی سبز ازسوی سازمان مدیریت پسماند در سال گذشته

صدور ۵۹ گواهی سبز ازسوی سازمان مدیریت پسماند در سال گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

غلامرضا ساکتی با اشاره به روند اعطای گواهی مدیریت سبز ویژه شاخص پسماند اظهار کرد: ابتدا دستگاه‌های اجرایی با ارسال نامه رسمی درخواست خود را به سازمان مدیریت پسماند اعلام می‌کنند و پس از آن، کارشناس مربوطه با حضور در دستگاه متقاضی و بر اساس چک‌لیست مصوب، بازدید اولیه را انجام می‌دهد. پس از بررسی‌های انجام‌شده نیز پاسخ رسمی به دستگاه ارسال و راهکارهای اصلاحی برای رفع نواقص موجود ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله بعد و پس از اعمال اصلاحات لازم توسط دستگاه متقاضی، بازدید ثانویه انجام می‌شود، افزود: در صورت تأیید رفع مشکلات، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مدیریت پسماند و دستگاه متقاضی به امضا می‌رسد. همچنین به‌منظور ارتقای آگاهی و مهارت‌های کادر خدماتی و سایر کارکنان دستگاه، کلاس آموزشی با محوریت مدیریت صحیح پسماند و تفکیک اصولی برگزار و در نهایت گواهی مدیریت سبز به دستگاه متقاضی اعطا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طبق عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲، ۱۳۰ درخواست گواهی ثبت شده است که در پی آن ۵۳ تفاهم‌نامه به امضا رسیده و ۳۸ گواهی مدیریت سبز صادر شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزان درخواست‌ها با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و به ۲۳۱ مورد رسیده است، از این تعداد ۶۰ درخواست مربوط به واحدهای درون شهرداری و ۱۷۱ مورد مربوط به دستگاه‌های برون‌سازمانی بوده است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۳، ۱۱۶ تفاهم‌نامه منعقد شده است که شامل ۳۴ تفاهم‌نامه درون شهرداری و ۸۲ تفاهم‌نامه برون شهرداری می‌شود؛ در نهایت ۵۹ گواهی مدیریت سبز صادر شده که از این میان ۱۷ مورد به واحدهای داخلی شهرداری و ۴۲ مورد به دستگاه‌های بیرون از شهرداری اختصاص پیدا کرده است.

امیر حسین جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای
Article Rating
اشتراک
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنید.x