ضرورت استفاده از ظرفیتهای داخلی برای بهبود وضعیت کارمندان در شهرستانها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
ابراهیم معتمدی در دیدار با کارمندان فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: بر این باوریم که ۷۰ درصد از مدیریت، احاطه به محیط است و تا وقتی نتوانیم به حوزه کاری خود به طور کامل مسلط شویم، قادر به گرفتن تصمیمات خوبی نیستیم. وی افزود: در حوزههای علمی نیز این مورد صادق است و اگر فعالیتی دو مبنای نیازسنجی و نظرسنجی را نداشته باشد، بیهوده است؛ نظر مردم در جامعه و نیاز آنها باید مبنای تصمیمگیریها باشد. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان ادامه داد: فاصلهای که بین جامعه و فعالیتهای انجام شده در سطح کشور وجود دارد به دلیل گسل بین ذینفعان و افراد تصمیمگیر است. وی با اشاره به تلاش مدیریت استان در راستای حل مشکلات بیان کرد: خودمان را متعهد میدانیم و بر این رویه پیش میرویم که هرآنچه در اختیار داریم را در جهت رفع مشکلات به کار گیریم و آنچه که در اختیار ما نیست را به صورت شبانهروزی پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد. معتمدی با تاکید بر نقش فرمانداریها و بخشداریها در پیگیری امور تصریح کرد: استانداری متشکل از فرمانداریها و بخشداریهاست و خود به تنهایی معنایی ندارد؛ فرمانداریها و بخشداریها امور را تا مرکز میدان پیش میبرند. وی بر لزوم توجه به کارمندان استانداری و فرمانداریها تاکید کرد و گفت: به دلیل آنکه استانداریها و فرمانداریها نقش والد دارند، مراکز مراجعه دستگاههای اجرایی هستند؛ برای آنکه مسائل کشور به صورت سلولی به نتیجه برسد لازم است که این والد مورد توجه قرار گیرد تا به پمپاژ ناامیدی برای دستگاههای اجرایی تبدیل نشود. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان افزود: به منظور افزایش انگیزه و امید در نیروهای مشغول در استانداریها و فرمانداریها باید به وضعیت آنها توجه کرد؛ در غیر این صورت این ناامیدی به سایر دستگاهها انتقال مییابد. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود حقوق کارمندان عنوان کرد: مسئله حقوق کارکنان و ترمیم به صورت ریشهای باید حل شود و استانداری اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استانهای کشور، این موضوع را به صورت جدی پیگیری میکند. معتمدی افزود: درمانهای موقت شاید تسکیندهنده شرایط فعلی باشد اما پاسخگوی مسئله بازنشستگی نیست. وی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای داخلی هر شهرستان تصریح کرد: ظرفیتهایی مثل وام و مسئولیتهای اجتماعی در شهرستان وجود دارد که باید در راستای برخی تمهیدات برای کارمندان مورد استفاده قرار گیرد؛ در این راستا مجوزات و هماهنگیهای لازم را انجام خواهیم داد. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان تاکید کرد: برای انگیزهسازی در فضای کاری باید تلاش شود و این با همدلی افراد محقق میشود؛ همچنین باید رویکرد حضور کارمندان حل مسائل باشد و تنها به گذر زمان اداری توجه نکنند..
امیر حسین جمشیدی
انتهای پیام/*
