اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر سیاسی مرکزی

نقش بورس از دیدگاه دکتر علی بیگوند

دکتر علی بیگوند کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران ،شمیرانات،ری ،اسلامشهر،پردیس با کد انتخاباتی ۲۵۲۸ احوال نیوز گفتگوی ویژه خبرنگار علی بیگوند از بورس سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر علی بیگوند دکتری تخصصی مهندسی مالی کارشناسی ارشد مهندسی مالی. کارشناس ارشد امور مجامع وشرکت ها کارشناس بازار سرمایه. استاد دانشگاه.کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران ،شمیرانات،ری اسلامشهر ،پردیس درگفتگوی اختصاصی باخبرنگار احوال نیوز از نقش بورس دراقتصاد یک کشور گفتند :

در اقتصاد یک کشور مهم‌ترین هدفی که همه کشورها و جوامع در تلاش برای رسیدن به آن هستند، رشد و توسعه اقتصادی است.

تأمین یک زندگی مناسب برای همه افراد جامعه، همواره در سرلوحه اهداف و برنامه‌ریزی‌های گوناگون کشورها قرار دارد و اصلی‌ترین عامل توسعه جوامع، رشد اقتصاد آن‌ها است.

سرمایه گذاری در بورس دارای اهمیت بسیار زیادی در سامانه‌های اقتصادی است و به عبارتی به‌عنوان دماسنج اقتصادی کشورها عمل می‌کند.

نقش بورس در اقتصاد یک کشور نقشی است که آن را نمی توان نادیده گرفت.رشد و توسعه اقتصادی، نیازمند سرمایه گذاری های کلان است و این سرمایه‌گذاری‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند بر اساس بازار منابع کوتاه‌مدت تأمین مالی شوند.

ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد زیرساخت اساسی تأمین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل می‌دهد. شاید بتوان رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونی را مهم‌ترین تفاوت‌های بازار بورس با بازارهای سنتی دانست. یک عقیده متداول این است که رونق بازار بورس، بازتاب اقتصاد در حال پیشرفت است که در بلندمدت ارتباط مثبت و دوطرفه‌ای میان رشد اقتصادی و شاخص‌های توسعه بازار بورس به وجود می‌آورد.

ایجاد منبع سرمایه برای کسب‌وکار، امکان سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد منبع برای بودجه دولت، از خصوصیات بازار بورس است که کمک به رشد اقتصاد کشورها کرده و تأثیر مثبتی در اقتصاد دنیا دارد.

درمجموع می‌توان گفت که بازارهای مالی با جمع‌آوری پس‌اندازهای کوچک و بزرگ و هدایت آن‌ها به‌سوی بخش‌های مولد اقتصادی، از طریق ایجاد رغبت در افراد، برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانند نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی کشورها و درنهایت پیشرفت اقتصاد دنیا داشته باشند.

زمانی که اقتصاد کشوری رشد کند، کشورهای دیگر نیز برای رشد اقتصادی کشور خود تلاش بیشتری می‌کنند و بازار سهام می‌تواند کمک گسترده‌ای به آن‌ها نماید که درنتیجه این پیشرفت‌ها، اقتصاد دنیا پیشرفت خواهد کرد.

دکتر علی بیگوند

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
3 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x