حجت‌الاسلام علیرضا ناجی: رئیس قوه قضائیه، سخنران ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی: رئیس قوه قضائیه، سخنران ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان اصفهان، در نشست خبری ستاد بزرگداشت یوم‌الله دهه فجر، به همراه سیداحسان میرزایی، مسئول کمیته بسیج و نیروهای مسلح دهه فجر استان اصفهان، محسن شکیب‌فرد، مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر استان اصفهان ، مرضیه استکی، مسئول کمیته زنان و خانواده دهه فجر استان اصفهان، زهره عرب، دبیر کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان دهه فجر استان اصفهان، زهره یزدانی، کارشناس روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در محل مجتمع مطبوعاتی استان اصفهان، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه رجب، با بیان اینکه شعار دهه فجر امسال ” جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن” است، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه، سخنران ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان است. و مراسم  راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه و گردهمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی (رحمت الله علیه) برگزار  و سخنران برنامه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه خواهد بود و مسیرهای برنامه هم متعاقبا اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، گفت: در همه مراسمات ویژه دهه فجر به این شعار به شکل ویژه پرداخته شده و به دنبال حضور حداکثری مردم در مراسم ویژه دهه فجر هستیم، چون حضور مردم، قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هر جا مردم در صحنه حضور داشتند، پیروز شدیم و هر جا مردم مشارکت قدرتمندی نداشتند، آسیب دیدیم.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دهه فجر از آذر ماه با تشکیل ۱۱۵ ستاد اصلی و ۳۹۵ ستاد فرعی آغاز شده است، و در استان اصفهان ۵۱۰ کمیته تخصصی با دو هدف مشارکت مردمی وبرنامه‌های نشاط ‌آور برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال را مدیریت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی،افزود: امسال شعار محوری دهه فجر جشن ملی ،مشارکت پرشور و آینده روشن است، که از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری برای هر روز یک عنوان خاص با محوریت انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام ناجی ، ادامه داد: عقیده ما بر این است که قدرت نرم جمهوری اسلامی حضور پرشور مردم است.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان اصفهان،گفت: تمام مراسمات دهه فجر بر دو کلیدواژه مردمی‌سازی و نشاط‌بخشی،برنامه‌ریزی می‌شود، و مردمی‌سازی و نشاط‌بخشی به مراسم‌ها، دو مطالبه جدی مقام معظم رهبری از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و در این راستا تلاش می‌کنیم که برنامه‌ها با حضور پررنگ مردم برگزار و از جنس حاکمیتی، اداری و خشک خارج شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، اظهار کرد: در فاصله ١١ بهمن تا ١١ اسفند ماه یک ماراتن سنگین برنامه‌ای در پیش داریم، و در این مدت پیوست تمام برنامه‌ها مشارکت همگانی در انتخابات پیش‌رو خواهد بود و در این راستا تحولات منطقه‌ای و اتفاقاتی که طوفان الاقصی رقم زده، جنبش خوبی بین مردم ایجاد کرده و در برنامه‌هایی که طی چند ماه گذشته داشتیم، مردم همیشه فراتر از برآوردها و تخمین‌ها حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، در ادامه افزود: در مراسم ٩ دی ماه، تجمعات حمایت از غزه، مراسم دختران حاج قاسم و نماز بارانی که در گلستان شهدا برگزار شد، مردم حضور پر شور و قدرتمندی داشتند و وظیفه داریم با تمام قوا در این عرضه ایفای نقش کنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، از اجرای گروه‌های سرود در ایستگاه‌های پرتردد مترو، اجرای سرودهای انقلابی و گروه‌های سرود در فرودگاه و راه‌آهن هم‌زمان با ساعت ورود امام در یوم‌الله ۱۲ بهمن، به صدا در آمدن سوت کارخانه‌ها هم‌زمان با یوم‌الله ۲۲ بهمن، اجرای همایش پیشگامان انقلاب اسلامی از دیگر مراسمات ایام‌الله دهه فجر است.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، در ارتباط با مراسم در شهرستان های استان اصفهان گفت: فعالیت ستاد گرامیداشت دهه فجر استان در شهرستان‌ها از ابتدای آذر ماه گذشته شروع شده است، و در کلان‌شهر اصفهان با توجه به حجم برنامه‌های طوفان الاقصی تجمعات و راهپیمایی‌هایی که داشتیم، جلسات اصلی ستاد بعد از مراسم ٩ دی آغاز شد و در این راستا اولین جلسه ستاد در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار و احکام کمیته‌های ۲۷ گانه به همراه دستورالعمل تمامی کمیته‌ها ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، ادامه داد: مراسم مهمانی لاله‌ها امسال رور ۱۹ بهمن ماه و هم‌زمان با عید مبعث برگزار خواهد شد و در این راستا گلباران و عطرافشانی مزار شهدا با حضور خانواده‌های محترم شهدا برگزار می‌شود؛ همچنین به دنبال آن هستیم که روز عید مبعث با همکاری کانون پرورش فکری تجمع بزرگ دهه هشتادی‌ها را در گلستان شهدا برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، افزود: ستاد گرامیداشت دهه فجر در ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان و با پیگیری‌ها و ابلاغی که از استانداری اصفهان داشتیم، ستاد داخلی دهه فجر در همه ادارات تشکیل شد؛ همچنین دهه فجر امسال با اعیاد ماه رجب و شعبان هم‌زمان شده و از این جهت با شورای هیئت‌های مذهبی جلسات متعددی را به منظور مشارکت هیئت‌های مذهبی در مراسم‌های دهه فجر و پیوست این برنامه‌ها به اعیاد مذهبی برگزار کردیم و شاهد حضور این هیئت‌ها در مواکب ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، در پایان گفت: اجرای مراسم نورافشانی شب ۲۲ بهمن در سراسر استان اصفهان هم‌زمان با بانگ “الله اکبر” از دیگر برنامه‌های ویژه این یوم‌الله است.

سپس مرضیه استکی، مسئول کمیته زنان و خانواده دهه فجر استان اصفهان، اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر کمیته زنان و خانواده فعال است و علاوه بر آن تمام کمیته‌ها، نقش زنان و خانواده به طور پررنگی دیده می‌شود. و فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در ستادهای ویژه دهه فجر از مشاوران امور زنان و خانواده استفاده کنند تا برنامه‌های ویژه حوزه زنان مطرح شود.

مرضیه استکی، ادامه داد: ۱۷۰ دستگاه اجرایی در سطح استان فعال هستند و همه این دستگاه‌ها به ما مشاور زنان و خانواده معرفی کرده‌اند، و متناسب با شرایط استان در همه فرمانداری‌ها مشاور و کارشناس تخصصی امور زنان و خانواده داریم و در این راستا جلسات مشترکی را با این دستگاه‌ها برگزار کرده‌ایم و این جلسات همچنان ادامه دارند. همچنین از این دستگاه‌ها درخواست کردیم که متناسب با وظایف ذاتی دستگاه خود، کارگروه ویژه‌ای در حوزه زنان و خانواده تعریف کنند. یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی برای حوزه زنان و خانواده، رشد و شکوفایی بانوان و رفع موانع شکوفایی در نظر گرفته شده است، و از این میزان ۳۰ درصد این بودجه ویژه بانوان کارمند آن دستگاه مربوطه است و بر همین اساس از دستگاه‌ها خواستیم که با ۷۰ درصد بودجه‌ای که قرار است برای صرف آحاد جامعه شود،کارگروه ویژه دهه فجر را پیش ببرند.

مرضیه استکی، افزود: در کنگره زنان تأثیرگذار نهم دی حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که در ۱۱ طیف مختلف مورد بررسی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲۵۸ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۲۵ نفر انتخاب و تجلیل شدند، این کنگره به منظور معرفی زن تأثیرگذار در جامعه برگزار شد و در دوره جدید آن تاکنون سه هزار و ۳۵۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که فرآیند ارزیابی آنها از روز ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) شروع شده و تلاش داریم که افراد برگزیده در دهه فجر اعلام شوند.

مرضیه استکی، در پایان گفت:: حمایت از کسب و کارهای زنانه، ارائه تسهیلات مالی و آموزشی برای بانوان کارآفرین، نشاط و سلامت اجتماعی بانوان، تشویق بانوان به شرکت در پروژه‌های اجتماعی با تاکید بر حل مسائل اجتماعی، تجلیل از همسران پیشگامان انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری، شبکه‌سازی برای سمن‌های حوزه زنان و خانواده، تورهای ویژه بازدید از صنعت و بانوان فعال در این عرصه از جمله برنامه‌های مدنظر است.

بعد از آن زهره عرب، دبیر کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان دهه فجر استان اصفهان، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت حضور دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان، میزان اثربخشی مراسمات ایام‌الله دهه فجر را افزایش دهد. زهره عرب، ادامه داد: پویش شور انقلابی با محوریت شوراهای دانش‌آموزی مدارس برای فضاسازی مدارس، نواختن زنگ انقلاب در روز یازدهم بهمن، اجرای کاروان‌های سرود فجر، جشنواره هر کلاس یک سرود و هر مدرسه یک جشنواره، برگزاری هفته فرهنگ و هنر، آغاز به کار لیگ دانش‌آموزی جت (جهاد تبیین)، همایش یاوران انقلاب، پویش حفظ سوره فجر، اردوی راهیان نور با حضور ۱۲ هزار دانش‌آموز، پویش ایران آینده، برگزاری مراسم عطرافشانی مزار شهدا و طرح سینمامهر از شاخص‌ترین برنامه‌های مدنظر آموزش و پرورش استان در ایام‌الله دهه فجر است.

در پایان زهره عرب، دبیر کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان دهه فجر استان اصفهان، افزود: در این راستا ۴۵ برنامه به‌صورت شاخص در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌ریزی شده است.

بعد از آن زهره یزدانی، کارشناس روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر از شانزدهم تا بیست‌ودوم بهمن در استان اصفهان، جشنواره هنرهای تجسمی، شب شعر، جشن ادیان، نمایشگاه آثار هنرمندان، جشنواره آواها و سرودهای انقلابی مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ایام خواهد بود.

سپس سیداحسان میرزایی، مسئول کمیته بسیج و نیروهای مسلح دهه فجر استان اصفهان، اظهار کرد: تمام برنامه‌هایی که در کمیته‌ها برگزار می‌شود، دارای پیوند امیدآفریتی و نشاط‌بخشی به منظور مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو است، و کمیته بسیج با توجه به گستردگی روه‌های بسیج در سطح استان در ایام دهه فجر هزار و ۹۰۰ برنامه عمومی در سطح محلات و پایگاه‌های بسیج در نظر گرفته که از این تعداد ۶۰ عنوان از برنامه‌ها از جمله برنامه‌های شاخص است.

سیداحسان میرزایی، ادامه داد: روز گذشته بسیجیان کاشان مرقد امام خمینی (رحمت الله علیه) را با گلاب کاشان غبارروبی و عطرافشانی کردند، و از ابتدای دهه فجر امسال شاهد برگزاری رویداد ملی “ایران قوی” خواهیم بود که این رویداد در سطح استان با ۹ محور گذرگاه انقلاب، سلام به آینده، محله نشاط، مسیر روشن، پرچم افتخار، فصل آگاهی، آوای بیداری، قاب دوازدهم و تولید برنامه تلویزیونی “ایران قوی” (مختص به استان اصفهان) برگزار خواهد شد.

سیداحسان میرزایی، افزود: در این راستا فعالیت‌هایی از جمله برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی ثابت و سیار، برگزاری سیر نمایشگاهی، فضاسازی در سطح محلات، کتاب و کتاب‌خوانی، اجرای گروه‌های سرود و اکران فیلم‌های ارزشی در دستور کار قرار گرفته است.

سیداحسان میرزایی، گفت: تولید ۵۰ برنامه تلویزیونی به منظور نمایش در تلویزیون و فضای مجازی، و همچنین برگزاری یادواره شهدای انقلاب، والفجر ۸ و غزه از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و همچنین افتتاح ۶ کیلومتر جاده بین مزارع با محوریت بسیج سازندگی در لنجان و نجف‌آباد، افتتاح شبکه آب‌رسانی پایدار در نائین، نمایشگاه حمایت از مشاغل خانگی در برخوار، اعزام ۱۸۶ گروه جهادی به مناطق محروم، افتتاح ۱۱ منزل مسکونی برای محرومان، کاشت هزار اصله نهال بادام در برخوار و توزیع ۱ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان از دیگر برنامه‌های مدنظر ویژه دهه فجر است.

سیداحسان میرزایی، در پایان گفت: برگزاری همایش مشترک بصیرتی مشترک میان نیروهای مسلح در ساعت ۷ صبح روز دوازدهم بهمن با سخنرانی آیت‌الله سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، حرکت نمادین ورزشکاران به سمت گلستان شهدا، یادواره شهدای فراجا از دیگر برنامه‌های مدنظر ویژه ایام‌الله دهه فجر است.

در پایان این نشست خبری، محسن شکیب‌فرد، مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر استان اصفهان، اظهار کرد: برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان و اولین رویداد جام رسانه‌ای امید در روز سیزدهم بهمن از جمله اقدامات شاخص در این ایام است که قرار است رسانه‌ها طی ۲۴ ساعت اخبار امیدآفرین را در رسانه‌ها منتشر کنند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x