اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده مرکزی

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز:مراسم تکریم «علی تمنایی» و معارفه «سیدمهدی سیدین نیا» به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح یکشنبه (۱ بهمن ۱۴۰۲) با حضور «سید محمد هاشمی» جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و  فعالان حوزه های فرهنگی و هنری، ادبی و  علمی استان  در مجتمع فرهنگی – هنری استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد.

علی تمنایی مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم بیان نمود: این استان، استانی هنرپرور و هنر خیز است ، که به فرموده مقام معظم رهبری، در بحث علم و هنر و ادب و ایمان و ایثار، استان ویژه ای است، و  بسیار پیشتاز در همه عرصه‌های مختلف می‌باشد.
وی در  ادامه گفت: جا دارد از تمام کسانی که در این حوزه ها کارهای زیرساختی انجام داده و با همکاری و همیاری آنها  تحولات خوبی در استان  صورت گرفته، سپاسگزاری نماییم

تمنایی دربخش دیگری از سخنانش گفت: استان اصفهان در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است در حوزه فیلم، اصفهان از بقیه استان‌ها بالاتر است و در سال گذشته که جشنواره فیلم کوتاه در یزد برگزار شد، اصفهانی‌ها گوی سبقت را از دیگر استان‌ها ربودند. امسال نیز  در جشنواره تئأتر استان ۱۰۱ اثر به جشنواره رسید که نسبت به میانگین سال‌های گذشته که ۱۵ تا ۲۵ اثر بود، مورد  استقبال بسیار بیشتری گرفت و نزدیک به ۸ اثر هم در جشنواره فیلم فجر تهران شرکت داده شده است.
تمنایی همچنین افزود:برای اولین بار جشنواره مد و لباس درسطح کشور در  اصفهان راه اندازی شد و  چهارمین جشنواره ملی مد و لباس فردخت نیز در کاشان کلید خورد و ۸۰۰ کار به جشنواره رسید.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان یادآوری نمود که: در ارزیابی عملکردی دستگاه‌های اجرایی اصفهان، سال گذشته رتبه ۲۵ را داشت و امسال در گروه فرهنگی و علمی و آموزشی رتبه سوم را کسب کردیم. استان اصفهان در حال حاضر نزدیک به پنج‌هزار نفر عضو،. در صندوق هنر دارد که رتبه اول کشور در این رابطه محسوب می گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه :همه جهان می‌دانند اصفهان غنی از ظرفیت های فرهنگی و هنری است، گفت:آثار تاریخی اصفهان و هنرمندان آن گویای این واقعیت هستند و این یک حقیقت انکار ناپذیر در جهان است
محمدرضا جان نثاری افزود: اگر مدیرکل سابق ارشاد اسلامی استان گلایه‌ای مطرح می‌کند که اعتبار به میزان کافی و شایسته نداشتیم؛ این موضوع باید توسط وزارت ارشاد جدی گرفته شود.زیرا اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمندی صورت بگیرد، این استان یکی از پایگاه‌های قوی آن است.

جان نثاری با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات فرهنگی، توسط ظرفیت های استانی جبران شده است گفت: با این حال،این امر باز هم برای پوشش دادن فعالیت های فاخر و ارزشمند استان کافی نیست و امیدواریم دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را از اعتبارات بیشتر و شایسته تری بهرمند نماید.
وی در پایان برای علی تمنایی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت و برای سید مهدی سیدین نیا مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آرزوی موفقیت نمود.

در این مراسم جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون  بیان نمود: اصفهان شهر معرفت و عشق و پایه تفکر و دانش است، و از بدو تولد در بستری از  زیبایی و هنر به دنیا آمده و تا ابد حرف اول و آخر را در هنر و زیبایی فریاد می‌زند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در بخشی از سخنانش با اشاره به جمله معروف شهید بهشتی، که گفته بود: «انقلاب ما، انقلاب ارزش‌ها است» گفت:انقلاب شد تا یک سری از ارزش‌هایی بوجود آید که بر اساس این ارزش ها مدیران شایسته شناخته شوند، مدیرانی که قراربود نگاه جدیدی به جامعه ارایه دهند.
منصور گلناری در پایان افزود: باید از شعارها فاصله بگیریم و به فکر عمل باشیم و سازمان‌های متولی فرهنگ کنار هم باشند و با هم برای حوزه فرهنگ تصمیم بگیرند.

در این نشست دکتر سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ،بیان نمود: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است، لذا  از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود  با نظارت بر فعالیت های هنری و فرهنگی استان اتفاقات بزرگی را در کشور رقم بزند، ما نیز آمادگی خود را با عملیاتی کردن برخی قوانین اعلام نموده و امیدواریم در این مسیر شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در این استان باشیم،

هاشمی اضافه کرد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور  دارای مسئولیت‌های سنگینی هستند ، اما این مسیولیت ها  در استان اصفهان بسیارسنگین‌تر است وما امیدواریم، مدیرکل جدید این استان بتواند این بار سنگین را بر اساس اهداف مورد نظر وزارت ارشاد با موفقیت به دوش بکشد.

قائم مقام وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها مسئله دیگر این وزارتخانه است، گفت: در این زمینه نزدیک به ۱٠٠ هزار هنرجو در نقاط مختلف کشور آموزش‌های هنری و رسانه‌ای دیده اند و ۳٠ تالار مرکزی در فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی به بهره‌برداری رسیده است، که این موارد از توفیقاتی بوده  که با همدلی و همگرایی و کمک مردم رقم خورده است.

سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری گفت: نباید منابع را هزینۀ کارهای زودگذر و بی فایده کنیم و حتی‌الامکان بر کارهای ماندگار تمرکز داشته باشیم.امید که با یاری شهدا و ائمه اطهار بتوانیم این مسئولیت بزرگ را به انجام برسانیم.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x