اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

باشگاه شهراندیشان در صدد شبکه سازی در میان نخبگان و دغدغه مندان شهر

باشگاه شهراندیشان در صدد شبکه سازی در میان نخبگان و دغدغه مندان شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه هدف باشگاه شهراندیشان کمک به مدیران شهری برای تصمیم گیری‌های بهتر است، اظهار کرد: به دنبال شبکه‌سازی بین افراد نخبه و دغدغه‌مند در این باشگاه هستیم.

مرتضی نصوحی با بیان اینکه نخبگان علاوه بر دغدغه‌ای که دارند، با تخصص خود و ارائه پیشنهادهای راه‌گشا به مسائل شهر کمک می‌کنند، افزود: در ابتدای فعالیت سوژه‌ها توسط باشگاه بین جامعه نخبگان توزیع می‌شود و تا زمانی که باشگاه بلوغ یافته شود، به طرح موضوع و ایده می‌پردازد تا بتواند نسبت به تعیین مسائل و راهکارها اقدام کند.

نصوحی اضافه کرد: یک سری جلسات گفت‌وگومحور و نشست‌های شهراندیشی برگزار می‌کنیم که تاکنون چند جلسه با موضوع‌های محیط‌زیستی و پروژه‌های شاخص شهرداری انجام شده است.

او افزود: دسته دیگر از اتفاقاتی که قرار است در باشگاه شهراندیشان بیفتد، مناظره‌های شهراندیشی است که گروه‌های موافق و مخالف در بعضی موضوعاتی که در مجمع شهر پیش می‌آید به صورت تخصصی بحث می‌کنند.

نصوحی با اشاره به اینکه دیگر فعالیت باشگاه نظرسنجی‌های سریع و چابکی است که مدیریت شهری برای تصمیم‌گیری‌ها لازم دارد و می‌تواند از باشگاه برای اولویت‌بندی‌ها، امتیازدهی‌ها و رأی‌گیری موافق مخالف‌ها کمک بگیرد، بیان کرد: در جلسات هم‌اندیشی با توجه به موضوع، از ذی‌نفع‌های مرتبط همچون دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهیان، افراد دغدغه‌مند و اصحاب رسانه هم دعوت می‌کنیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به نشست‌های پیشین این باشگاه توضیح داد: نشست قبلی با موضوع محیط‌زیست در مجتمع مطبوعاتی با حضور دانشگاهیان، نماینده مطبوعات، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیران مسئول محیط زیستی در صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و سازمان‌های مرتبط برگزار شد.

نصوحی بیان کرد: شرایط سختگیرانه‌ای برای عضو شدن در باشگاه وجود ندارد، هرچند که در ابتدای کار باید تخصصی وجود داشته باشد و افراد، دغدغه‌مند باشند، اما در ادامه مسیر مشارکت اعضای حائز اهمیت است.

او خاطرنشان کرد: اعضای باشگاه شهراندیشان اگر داخل جلسات حضوری یا الکترونیکی شرکت نداشته باشند یا در مکانیزم‌های رأی‌گیری مشارکتی نداشته باشند، عضو مؤثری نخواهند بود.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x