اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

اجرای طرح های پلیس راهور استان برای حل معضل ترافیک در شهر اصفهان

اجرای طرح های پلیس راهور استان برای حل معضل ترافیک در شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرهای بلند مدت و کوتاه مدت این پلیس به منظور حل معضل ترافیک پرحجم در برخی از معابر شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اصغر زارع که به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی در برنامه زنده تلویزیونی “صبحونه” سیمای مرکز اصفهان شرکت کرده بود گفت: ۲ گروه عابران پیاده و موتورسواران بیشترین آسیب پذیری را در چرخه ترافیک دارند و آمارها هم نشان می دهند که ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در استان اصفهان را همین ۲ گروه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: توصیه ما به موتورسوران به خصوص جوانانی که از این وسیله استفاده می کنند این است که بدانند این وسیله نقلیه علی رغم ارزان بودن و راحت بودن آسیب پذیری زیادی در حوادث رانندگی دارد و بنابر این بایستی بیشتر به رعایت قوانین و مقررات رانندگی توجه داشته باشند و همچنین حتماً در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه کلاه ایمنی برسر خود بگذارند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عابران پیاده تصور می کنند که از هر نقطه ای از عرض خیابان می توانند عبور کنند در حالی که این گونه نیست و آنها نیز باید به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و در نقاط امنی که برای آنها تهیه شده عبور و مرور داشته باشند.

سرهنگ زارع موضوع دیده شدن را برای موتورسوران و عابران پیاده بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: پوشیدن لباس تیره در شب به ویژه هنگام عبور کردن از عرض خیابان و همچنین تردد موتورسواران با موتورسیکلت فاقد لامپ روشن بسیار خطرناک و حادثه ساز خواهد بود.

وی در خصوص گلایه شهروندان از ترافیک پرحجم در برخی از خیابان ها و معابر اصلی شهر اصفهان گفت: یکی از دلایل تراکم ترافیک وجود مراکز مهم اداری، پزشکی و اماکن دیدنی در مرکزیت شهر اصفهان است که همه آنها هم در یک جا جمع شدند که باید در بلند مدت نسبت به انتقال ساختمان پزشکان به نقطه دیگری در شهر اقدام شود.

زارع بخشی از ترافیک سنگین خیابان های مرکز شهر اصفهان را مربوط به عدم رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان نظیر پارک های دوبل و مسدود کردن راست گردها و بخشی دیگر را مربوط به پیاده و سوار کردن سرویس های مدارس، ادارات و … عنون کرد و گفت: طرح های کوتاه مدتی را در دست اقدام داریم تا با فرهنگ سازی و اصلاح عملکرد رانندگان سرویس ها مشکل ترافیک معابر شهری اصفهان را تا حدودی برطرف کنیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x