اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی در کلانتری های اصفهان

تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی در کلانتری های اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین بساطی در برنامه زنده تلویوزینی “صبحونه” سیمای مرکز اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: برخلاف بسیاری از کشورها امنیت در کشور ما مردم پایه است و پلیس خود را خدمتگزار مردم می داند و با تکیه بر مشارکت و همراهی آنان امنیت جامعه را برقرار می کند.

وی یکی از راه های همراهی و همکاری مردم با پلیس را ارتباط مستمر و مداوم آنها با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ عنوان کرد و افزود: سامانه ۱۱۰ به منظور ارتباط مردم با پلیس درهنگام فوریت و زمان هایی که نیاز فوری به حضور ماموران پلیس در صحنه است طراحی و راه اندازی شده و به نوعی اورژانس پلیس محسوب می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم تا فرق موارد فوریتی و غیر فوریتی را بدانند و از تماس های غیر مرتبط و غیر ضروری با این سامانه خودداری کنند چون همان زمانی که برای پاسخگویی به تماس های غیر ضروری صرف می شود ممکن است فردی که احتیاج مبرم و ضروری به حضور پلیس دارد نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند.

سرهنگ بساطی در ادامه به اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: طرح مذکور به منظور جلوگیری از نفوذ و مقابله با سارقان، مجرمان، خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت در سطح محلات اجرایی شده و پلیس با استفاده از کدهایی که به معتمدان و متنفذان محلات داده اطلاعات و داده های لازم را از آنان دریافت و براین اساس ماموریت های خود را در درون محلات اجرا می کند.

وی از شناسایی ۱۵ محله شهر اصفهان برای قرار دادن آنها در طرح امنیت محله محور خبر داد و گفت: با ارتباطی که با ساکنان این محلات داریم و با حضور بیشتر در این محلات سعی می کنیم که امنیت بالایی را برای مردم تامین کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خصوص عملکرد کلانتری های این فرماندهی گفت: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و کشف جرایم توسط ماموران کلانتری ها که به صورت شبانه روز انجام می شود در نیمه نخست امسال ۳۲۰ هزار پرنده در کلانتری ها به صورت الکترونیکی تشکیل و به دستگاه قضائی ارجاع شده که بیشتر این پرونده ها مربوط به اختلافات خانوادگی و اختلافات حقوقی بودند.

وی به وجود واحدهای مشاوره و مددکاری در کلانتری ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: در همین مدت بیش از ۳۰ هزار پرونده توسط کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری ها به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است که همین جا از شهروندان می خواهم قبل از تنظیم شکایت و تشکیل پرونده قضائی در کلانتری ها سری به این واحدها زده و از خدمات مشاوره پلیس که به صورت رایگان به انان ارائه می شود استفاده کنند.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی نیازمند مشارکت مردم هستیم گفت: رعایت برخی نکات ایمنی ساده از سوی مردم باعث حفظ اموال و دارایی های آنان و پیشگیری از بروز سرقت می شود و به همین منوال رعایت نکات ایمنی ، توصیه ها و هشدارهای پلیسی در انجام مراودات، معاملات، ارتباط های غیر متعارف و سایر امورات زندگی از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و امنیت جامعه با کمک خود مردم روز به روز افزایش می یابد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x