ممنوعیت استفاده از دستگاه سولاریوم

ممنوعیت استفاده از دستگاه سولاریوم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: «دستگاه های سولاریوم» فاقد هرگونه مجوز تولید، ورود و ترخیص بوده و تأمین، عرضه و استفاده از آن ممنوع و قابل پیگیری است.
آمارهای منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‎دهد، یکی از دلایل ابتلا به سرطان پوست، استفاده مستمر از دستگاه سولاریوم می‎باشد. لذا با توجه به عوارض جبران ناپذیر سولاریوم به علت تابش شدید اشعه فرابنفش و احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست و بروز آسیب های طولانی مدت از جمله آسیب های کبدی و پیری زودرس پوست، استفاده از این دستگاه در برخی کشورها نیز ممنوع شده است.
دکتر مهدی انگورج، با اعلام این خبر، گفت: ارائه خدمات سولاریوم و برنزه سازی در تمامی کلینیک های زیبایی و سالن های آرایش و همچنین تولید، فروش و عرضه تجهیزات مرتبط با آن ممنوع است.
مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات از هموطنان خواست؛ به منظور حفظ سلامتی خود از مراجعه به مراکز مرتبط با خدمات سولاریوم و استفاده از اینگونه تجهیزات خودداری نمایند و در صورت مشاهده عرضه و فروش تجهیزات مذکور و مراکز ارائه دهنده خدمات آن، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ یا با مراجعه به اداره کل استاندارد استان خود اطلاع دهند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x