ساعت کار معلمان کاهش می‌یابد

ساعت کار معلمان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون وزیر آموزش و پرورش: درحال پیگیری مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی هستیم که در صورت تصویب، ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت تقلیل می‌یابد.
معلم باید ۳۰ ساعت در مدرسه حضور داشته باشد و بخشی از این حضور را در مطالعات او در نظر بگیریم.
به دنبال پنج رتبه کردن مدارس غیردولتی هستیم تا شهریه مدارس غیردولتی را به رتبه آنها گره بزنیم. با محقق شدن این امر مدارس غیردولتی همتراز هم شهریه‌های تقریبا یکسانی دریافت خواهند کرد.
در برنامه هفتم توسعه حکمی را آوردیم که در صورت تصویب، وزارت آموزش و پرورش مکلف می‌شود الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی را برای سال آینده ارائه دهد.
شهریه‌ای که امسال ما برای مدارس غیردولتی مصوب کردیم از  ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۴۸ میلیون تومان که البته این رقم ها می‌توانند به علاوه ۳۸ درصد از شهریه مصوب هر مدرسه به منظور ارائه فوق برنامه ها شود. در واقع با احتساب فوق برنامه‌ها، شهریه‌های امسال مدارس غیردولتی از ۷ میلیون و ۱۰۰ تومان تا ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
برخی خانواده‌ها از مدارس غیر دولتی انتظار «هتل» دارند. به خود بنده بعضا گفته‌اند مدرسه‌ای هست که فرزندم را صبح بگذارم آنجا و ۱۲ شب بیاید خانه و بخوابد و صبح هم برود مدرسه؟. برخی از والدین از ما این چیزها را می‌خواهند.
طی ده ماه گذشته حدود ۸۸۶ آموزشگاه را توبیخ، پلمب یا متوقف کردیم و به حدود ۱۱۱۳ مدرسه غیر دولتی تذکر، توبیخ، توقف و لغو مجوز داده‌ایم که عدد خوبی است.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x