اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر فرهنگ و هنر مرکزی

دیدگاه دنیل عیشو گلپاشین راجع به جذب برخی بازیگران به سینما

دنیل عیشو گلپاشین بازیگر پروژه آذین در مصاحبه با خبرنگار احوال نیوز از نحوه جذب بازیگران به سینما سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دنیل عیشو گلپاشین درپاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز راجع به نحوه ورود به سینما گفت :برخی از بازیگران تازه کار اصلی ترین دلیل گرایششان به بازیگری را کسب شهرت و افتخار برای خود و خانواده هایشان می دانند.

خوشبختانه با راهنمایی های استادم از حضور سودجویان در این عرصه مطلع شدم هر چند که پارتی و استفاده از آن امروزه در راه رسیدن به این هدف بعد از خرج پول در اولویت دوم برای موفقیت قرار دارد!اما علم بازیگری فراگرفتنی است و اگر کسی قصد حضور مداوم در سینما را داشته باشد باید علم آن را از پایه و زیر نظر اساتید فرابگیرد.

امیدوارم با توجه به اینکه راه درست را انتخاب کردم به هدفم برسم بینی عمل کرده و صورت زیبا شرط بازیگر شدن نیستاین تمام ماجرا نیست، چرا که در گفت و گو با اکثر این جوانان کمتر می توان دلیلی جز شهرت، محبوبیت، ثروت و حتی فخر فروشی به جوانان هم نسل خود برای حضور آنها در کلاس های تمرینی برای فیلم و بازیگری و یا حتی در دانشکده های مخصوص این هنر نمیشود یافت .

جوانان از سینما تنها آنچه روی پرده است را می بینند و با سختی های بی شمار این کار آگاه نیستند.اینکه در این باره فرهنگ سازی نشده یک سو و آن سوی سکه این است که کسب شهرت و ثروت جزو ذات جوانان و نیروی فراوان جوانی آنهاست.

بسیاری از آنها وقتی وارد این کلاس ها می شوند و سختی های آن را می بینند با آرزویشان خداحافظی می کنند.عده ای دیگر در گفت وگو با استاد متوجه می شوند که شاید علاقه ای در این زمینه داشته باشند اما به خود اعتماد ندارند.

بخشی دیگر نیز خرج های چند میلیونی برای جراحی های پلاستیک می کنند و احساس می کنند زیبایی ظاهر تنها شرط حضور افراد در سینما است.

این شاید یکی از شروط لازم باشد اما کافی نیست.

هر چند طی یک دهه چنین عاملی به عنوان شرط حضور تلقی می شد اما با هوشیاری هنرمندان و البته مسئولان جلوی این کار گرفته شد!وقتی نیازی در جامعه مطرح باشد و تقاضا در آن زیاد باشد بی شک سودجویان و منفعت طلبان در آموزشگاه های بی مجوز در کشور به سلامت رفتاری و اخلاقی هنرمندان ایران اسلامی نیز صحه می گذارد و اجازه رشد پیدا کردن افکار نادرست در سطح کشور و بین عموم مردم را نمی دهد.

هنرمند سرمایه ملی و مردمی است و محرم اسرار آنها، پس باید اعتماد بین آنها و مردم برقرار باشد تا حرف ها و پیام هایشان تاثیرگذاری مطلوبی بین مخاطبان داشته باشد.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x