اجتماعی استان اصفهان دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی

بزرگداشت”روز خبرنگار” در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

بزرگداشت”روز خبرنگار” در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

به گزارش مهرناز آزاد خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ آئین بزرگداشت روز خبرنگار روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان درسالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

 استاندار اصفهان در این گردهمایی  به مشکلات معیشتی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: موضوع بیمه و حقوق خبرنگاران نیازمند یک کار تیمی قوی است و تمام ارگان های مربوطه باید در این کار تیمی شرکت کنند و با ارائه پیشنهادات خود این مشکلات را از پیش روی خبرنگاران‌ بردارند.

سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز در جمع خبرنگاران این موضوع مطرح و مقرر شد ساز و کار مشخصی از سوی تشکلات صنفی خبرنگاران تدوین و ارائه شود، یکسال گذشت، اما پیگیری قابل قبولی اتفاق نیفتاد و ما نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم.

وی در رابطه با موضوع مسکن خبرنگاران‌ نیز گفت؛ ما آماده ایم تا در سازوکاری مشخص، موضوع مسکن خبرنگاران استان را دنبال نموده و در کوتاه مدت آن را تحقق یافته و امکانپذیر کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه چالش های پیش روی خبرنگاران در مورد معیشت، حقوق، بیمه و مسکن باید هر چه سریعتر برداشته شود گفت: چنانچه لازم باشد  برای رفع سریعتر این چالش‌ها با وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار و سازمان تأمین اجتماعی مذاکره خواهیم نمود.

مرتضوی همچنین ادامه داد؛ این موضوع باید پیگیری شود و از دل آن یک بسته راهبردی و اساسی بیرون کشیده شود و بر اساس نتایج بدست آمده، درخواست های خبرنگاران باسرعت و جدیت دنبال شود.

استانداراصفهان بااشاره به اینکه مراحل پیگیری مطالبات خبرنگاران باید شفاف سازی شود از مدیر کل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا به کمک  تشکل‌های صنفی خبرنگاران، این بسته پیشنهادی را هرچه سریع تر تدوین و به مدیریت استان ارائه کنند.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به گله مندی خبرنگاران در موردعدم  پاسخگویی  برخی از مدیران استان گفت؛ در شورای اطلاع‌رسانی مصوبه‌ای مطرح شده است  تا اگر مسئولی مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ نداد، موضوع بصورت مکتوب از سوی شورای اطلاع‌رسانی گزارش شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم مدیری را که پاسخگو نباشد، در استان تحمل‌ کنیم گفت؛ مدیران و فرمانداران در استان ارزیابی می شوند و آن دسته از مدیرانی که نمره قبولی نگیرند جابجا خواهند شد و این خبر بزودی به گوش شما و همه مردم استان اصفهان خواهد رسید.

وی ادامه داد؛ ما اجازه نخواهیم داد مسئولان استان با عدم پاسخگویی به مراجعان حاشیه امنی برای خود ایجادکنند. 
مرتضوی درپایان با طرح این موضوع که خود خبرنگاران نیز باید برای قدرتمند نمودن رسانه ها و اخبار خود تلاش کنند گفت ؛ انتظار می رود آموزش و ارتقا سطح کیفی در دستور کار رسانه ها قرارگیرد و نیروهای باهوش، حرفه‌ای و مطالبه‌گر وارد عرصه فعالیت رسانه ای شوند، البته این موضوع نیاز به پشتیبانی از سوی ما دارد که شرایط و امکانات آن توسط استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حتما امکان پذیر است.

یادآور می گردد؛ دراین نشست علاوه بر روزنامه نگاران و خبرنگاران و اهالی رسانه های استان علی تمنایی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی سرپرست معاونت  امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، نرجس گلشن معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، مجید شمس مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهراصفهان، دکتر محسن مصلحی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر پژمان عقدک معاونت دانشجویی اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جمعی از پیشکسوتان استان نیز حضور داشتند.

در این برنامه محمد خادم از شاعران  شعر آیینی کشور نیز به مناسبت بزرگداشت ایام محرم اشعاری را به جمع خبرنگاران واهالی رسانه تقدیم نمودند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x