اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان خبر داد: کاهش ۲ درصدی حوادث اصفهان در سال گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان خبر داد: کاهش ۲ درصدی حوادث اصفهان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته آمار حوادث در کلان‌شهر اصفهان نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش دو درصدی داشته است.

ابراهیم مطلبی با اعلام این خبر گفت: سازمان آتش‌نشانی اصفهان طی سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۴ عملیات را در قالب حریق، حادثه و خدمات ایمنی و امدادرسانی پوشش داده است.

او با اعلام اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۲۳۷ عملیات اطفای حریق و آتش‌سوزی و ۵ هزار و ۲۴۹ مورد مرتبط با حوادث مختلف در شهر انجام شده است، افزود: ۲ هزار و ۲۶۸ عملیات در قالب خدمات ایمنی برای پیشگیری از حوادث انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش دو درصدی حوادث در این کلان‌شهر روبه‌رو بوده‌ایم، ادامه داد: اگر تاکنون در محل زندگی یا کار شهروندی حریق و حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است، دلیل بر ایمن بودن آن مکان نیست و لازم است با دقت نظر و رعایت نکات ایمنی موارد غیرایمن حذف شود تا شاهد حریق و حادثه نباشیم.

او انباشت وسایل مستعمل در منازل مسکونی را از جمله موارد شایع حریق دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از آن‌ها مانند کارتن، لاستیک، مواد پلاستیکی، مصنوعات چوبی و مبلمان که بر پشت‌بام و تراس منازل مسکونی غیرقابل استفاده است، امکان دارد با کوچک‌ترین جرقه یا سرایت حرارت طعمه حریق شود. به گفته او، در سال گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان موفق شد ناجی جان ۴ هزار و ۸۲۶ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث باشد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x