اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر سیاسی مرکزی

مقامات ارشد ایران تاکید بر تولید دارند

مقامات ارشد ایران تاکید بر تولید دارند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم  گفت: مقامات ارشد ایران  تاکید بر تولید دارند که درست است اما زمانی تولید می‌تواند پایدار باشد که بازار صادرات داشته باشیم.
به گزارش کمیته روابط عمومی و رسانه نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل، دکتر علی اکبر صالحی در  نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری اظهار داشت:  با ۸۵ میلیون جمعیت و ۵۰۰ میلیون مصرف کننده و  دسترسی به آسیای مرکزی، روسیه، خلیج فارس و ترکیه این فرصت خوبی است برای ایران که هم نیازهای داخلی خود را با تولیدات رفع کند هم از فرصت صادراتی بهره ببرد.
وی ادامه داد: ایده آل ترین وضعیت یک کشور در حوزه تولیدات کشوری  مثل چین است. وی خواستار تنظیم روابط بین الملل ایران شد و گفت:  اگر تکلیف ما در عرصه روابط بین الملل  روشن نباشد چطور می‌توان صادر کرد. وی ایران را مشابه عراق در حوزه فرهنگی و تاریخی آنست که  بیش از ۱۰ میلیارد تومان  طلب داریم اما چون. آمریکا اجازه نمیده ، قادر به بازپس گیری طلب خود نیستیم و این وضعیت را نیز با کشوره کره داریم. صالحی افزود: تولید بازار می‌خواهد که  بازار داخلی را داریم اما با بازار  خارجی  پایداری می مانیم، وی با اشاره به اینکه تجارت امر پسندیده ای هست که در قرآن به آن بارها اشاره شده است، اعلام کرد: لازم است با شهرهای خواهر خوانده اصفهان و افزایش تبادلات تجاری نمایشگاه در کشورهای هدف و همچنین بستر ایجاد نمایشگاه های خارجی را در اصفهان فراهم سازیم.
صالحی با بیان اینکه در حال حاضر کالاها از کشور ما صادر می شود اما امکان دریافت پول آنها وجود ندارد خاطرنشان کرد: ظرفیت ایران از نظر تولید فوق العاده بالاست و این ظرفیت‌ها در زمان حاضر وجود دارد اما باید مشکل و مانع عمده در زمینه صادرات برطرف شود.
وی بیان کرد: مقررات دولتی باید طوری وضع شود که مشکلی برای صادرکنندگان وجود نداشته باشد و دولت باید راهی را برای بازگشت ارز حاصل از صادرات پیدا کند.
معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم گفت: اصفهان از نظر تاریخی و جغرافیایی از یک موقعیت ممتازی در جهان برخوردار است و از صنعت پیشرفته ای برخوردار است و بسیاری از صنایع این استان از جمله صنعت هواپیماسازی، اپتیک، در حال حرکت در مرزهای دانش هستند.
وی ادامه داد: این استان از متخصصان و زیرساخت های خوبی برای تربیت متخصص از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان برخوردار است.
صالحی اضافه کرد: پیشینه صنعتی و هنری اصفهان برای همه روشن و شفاف است و مثال معروف اصفهان نصف جهان در این زمینه نشان دهنده این است که نیازی به معرفی این استان به دیگران وجود ندارد بلکه اصفهان معرفی شده است.
وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان باید با توجه به ظرفیت های موجود پیشقدم شود و ارتباط های بین المللی ایران را دستکم از بُعد اقتصادی بگونه ای برقرار کند که صادرکنندگان در فشار قرار نداشته باشند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x