اجتماعی بین الملل تصاویر سیاسی

پلیس انگلیس با قدرت بیشتری سرکوب می‌کند!

پلیس انگلیس با قدرت بیشتری سرکوب می‌کند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دولت انگلیس اعلام کرد، براساس قانون مقررات جدیدی که روز چهارشنبه اصلاح شد، پلیس از روز پنجشنبه «قدرت بیشتری» برای متوقف کردن «راهپیمایی‌های مختل کننده» خواهد داشت. وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تعریف شفاف‌تر «اختلال جدی»، از روز پنجشنبه دیگر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌های صلح‌آمیز نمی‌توانند باعث ساعت‌ها تاخیر و پریشانی مردم شوند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این مقررات با تاکتیک‌های تظاهرات مسالمت‌آمیز مختل‌کننده مقابله خواهد کرد. شایان ذکر است که از آوریل سال جاری میلادی ۱۵۶ مورد از اعتراضات شدیدا مختل‌کننده در لندن رخ داده است. دولت انگلیس مدعی است که این قانون قصد دارد از مردم و کسبه در برابر «اقدامات غیرقابل قبول» حفاظت کند.
هم‌زمان پلیس کلان‌شهر لندن روز دوشنبه اعلام کرده بود که اعتراضات مربوط به کمپین «نفت را متوقف کنید» بیش از ۴.۵ میلیون پوند (بیش از ۵.۷ میلیون دلار) در شش هفته هزینه داشته است. سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در توییتی نوشت: مردم از اقدامات خودخواهانه گروه «نفت را متوقف کنید» که به هیچ یک از اهدافشان نیز دست نمی‌یابند، خسته شده‌اند،‌ تعریف جدید اختلال جدی بدان معناست که پلیس می‌تواند راهپیمایی‌های آهسته را متوقف کند تا حق ما را برای رفتن به سر کار، بیمارستان و انجام کارهای روزمره‌مان بستاند.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با اشاره به این پست براورمن، در توییتی نوشت: ما به پلیس حمایتی را که لازم دارد، می‌دهیم تا گروه‌هایی چون «نفت را متوقف کنید» را از مختل کردن خودخواهانه زندگی روزمره مردم متوقف کنند. مقامات انگلیسی در حالی چنین دستوراتی صادر و چنین اختیاراتی به پلیس برای سرکوب معترضان می‌دهند که از برگزاری تجمعات در سایر کشورها تحت عنوان «آزادی» و «دمکراسی» حمایت می‌کنند.
این در حالی است که گروه «نفت را متوقف کنید» روز چهارشنبه بار دیگر از مردم خواست در آنچه که آنها آن را «مقاومت مدنی» در برابر نفت، گاز و ذغال سنگ می‌نامند، شرکت کنند. به گفته گروه «نفت را متوقف کنید»، از زمان آغاز این کمپین در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۲۲۰۰ تن بازداشت، ۱۳۸ تن زندانی و بسیاری از افراد محاکمه شده‌اند.
زندانی و محاکمه شدن شهروندان انگلیسی به دلیل مشارکت در کمپین‌های اعتراضی نشان از نفاق شدید و عجیب سران لندن در رفتار و گفتارشان می‌دهد. سران انگلیس که به شدت دچار بحران اقتصادی و اجتماعی شده و در سایه مشکلات ناشی از جنگ در اوکراین و ارسال بی‌قید و شرط هر نوع کمک و تسلیحات کسری عجیبی دچار شده‌اند آرام آرام همه اشکال اعتراضات مدنی را محدود خواهند کرد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x