اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

برجسته سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد

برجسته سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

برجسته سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد.

سیدمحسن کاظمی طبا مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر مدفون در تخت فولاد که به تازگی شناسایی شده اند خبر داد.
کاظمی طبا با اشاره به لزوم معرفی و برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر آرمیده در تخت فولاد افزود: از سال ۱۳۷۳ و با شکل گیری مجموعه تخت فولاد شاخص سازی و برجسته سازی قبور مشاهیر آغاز و در طی سنوات قبل ادامه داشته است.هر ساله با توجه به اسناد تازه یاب و پژوهش های انجام شده در مجموعه تخت فولاد برخی مشاهیر در حوزه های مختلف شناسایی و در راستای معرفی شخصیت ایشان، اقداماتی از جمله برجسته سازی قبور آنها انجام میشود.
کاظمی طباء با اشاره به جایگاه کمیته شاخص سازی مشاهیر متشکل از واحد پژوهش،واحد ارتباطات و واحد عمران و #خدمات_شهری مجموعه تخت فولاد از شناسایی و برجسته سازی قبور تعداد قابل توجهی از مشاهیر و نام آوران این سرزمین مقدس در سال جاری را خبر داد.
سرزمین تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌ رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبی شهر واقع شده است. تخت فولاد به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود و در شمار مکان‌ های دیدنی اصفهان قرار دارد. بیش از ۱۲۰۰ شخصیت موثر و دارای شهرت در حوزه های گوناگون در این قبرستان تاریخی آرمیده اند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x