شکایت از رسانههای اجتماعی به دلیل تبلیغات گمراهکننده در اروپا
سازمان مصرفکنندگان اروپا (BEUC) از اینستاگرام، یوتیوب، تیکتاک، متا، توییتر و گوگل به کمیسیون اروپا و مقامات این حوزه شکایت کرد. این نهاد مدعی است پلتفرمهای آنلاین موجب رونق تبلیغات گمراهکننده در زمینه داراییهای رمزنگاریشده و ارزهای دیجیتال میشوند.
سازمان مصرفکنندگان اروپا در شکایت خود اعلام کرد که گسترش تبلیغات گمراهکننده داراییهای رمزنگاری شده در رسانههای اجتماعی یک رویه تجاری ناعادلانه است، زیرا مصرفکنندگان را در معرض آسیبهای جدی مانند از دست دادن مقادیر قابل توجهی پول قرار میدهد.
خواسته این سازمان، همکاری با مقامات نظارتی خدمات مالی اروپا است تا اطمینان حاصل شود که پلتفرمها سیاستهای تبلیغاتی خود را برای جلوگیری از ترویج گمراهکننده ارزهای دیجیتال تنظیمگری میکنند.
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*