اجتماعی استان اقتصادی تصاویر

کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی

کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی از فروشنده مبلمان کرده بود خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی از وی با استفاده از اپلیکیشن جعلی رسید ساز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد پس از درج آگهی فروش مبلمان توسط شاکی در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته، سپس با مراجعه به آدرس شاکی و درخواست شماره کارت جهت واریز وجه، با نمایش رسید جعلی انتقال وجه در تلفن همراه خود، مبلمان را دریافت و محل را ترک می کند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل دادند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران با استفاده از این نرم افزارها اقدام به تولید رسیدهای جعلی از تراکنشی که هیچگاه انجام نشده می کنند و با توجه به اینکه این رسیدها حاوی شماره پیگیری جعلی، تاریخ و زمان و نام صاحب حساب است به راحتی اعتماد فروشندگان را جلب می کند، بنابراین شهروندان باید سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجوه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x